فناوری و پژوهش
1402/10/2 شنبهنیاز جامعه امروز به شبکه ای زندگی کردن و اشتراک گذاری تجربه ها و دانش های کاربردی
در مراسم افتتاحیه گرامیداشت هفته پژوهش ۱۴۰۲ در دانشگاه پیام نور استان اصفهان
دکتر مختاری رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان درباره اهمیت برگزاری و شرکت در نشست‌های معرفت افزایی و مهارت افزایی اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه شرکت در کارگاه ها و نشست های معرفت افزایی و مهارت افزایی است به ویژه با موضوعاتی مانند مباحث خانواده، تکریم و اخلاق که خیلی در پیشبرد اهداف اجتماعی تاثیرگذار می باشد.

.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم دانشگاهها جهاد تبیین است و برای تحقق این مهم باید برنامه هایی هدفمند و فعالانه داشت و این برنامه ها را به شکلی مستمر و مؤثر اجرا کرد. بدیهی و ضروری است در اجرای این برنامه ها استادان، دانشجویان و کارمندان به شکلی پویا باید حضور داشته باشند.
▫️ دکتر مختاری اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری در بحث الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب تأکید بسیار زیادی بر موضوع اخلاق دارند باید بتوانیم جامه عمل به این مطالبه معظم له داشته باشیم و آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم، چه بسا که پیاده کردن مبانی معرفتی و اخلاقی خود صداقت و حسنه های زیادی را در جامعه در پی خواهد داشت و در این راستا صاحب نظران علوم انسانی بسیار در بحث اخلاق می توانند اثرگذار بوده و به همین واسطه بسیاری از مشکلات را در جامعه حل کنند.
▫️رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد: برگزاری نشست ها در این دو حوزه مهارت افزایی و معرفت افزایی علاوه بر استفاده از ظرفیت بالا و ارزشمند اساتید این حوزه در دانشگاه پیام نور تأثیرات بسیار خوبی نیز به همراه دارد و باعث به اشتراک گذاشتن تجربیات از جانب یکدیگر می باشد که بسیار ارزشمند می باشد. 
▫️دکتر مختاری در رابطه با پیچیدگی دنیای امروز و فواید شبکه ای زندگی کردن افزود: امروزه در جامعه به شبکه ای زندگی کردن نیاز داریم در این صورت همه دانش ها به هم متصل بوده و به اشتراک گذاشته می شود و اشتراک گذاری تجربیات و دانش های مثبت اثرات خوبی در جامعه داشته و تأثيرات آن قابل مشاهده و بهره‌برداری می باشد.
▫️ایشان در ادامه به این نکته اشاره کرد که دانشگاه محیطی یاد دهنده و یادگیرنده است چه بسا دنیای بیرون از دانشگاه بسیار جذاب تر و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر می‌باشد ولی متاسفانه از دنیای دانشگاه به خوبی استفاده نمی کنیم گرچه هر چه بتوانیم به جایی برسیم که دانش ها را به اشتراک بگذاریم خیلی کمک کننده است و تأثيرات خوبی برای آینده کشور دارد و با توجه به دنیای امروز که عصر فراکتال است و پیچیدگی های خاص خودش را در همه زمینه ها دارد به جاست که ما امروزه به عنوان مربیان نظام دانشگاهی با نظام تربیتی، اخلاقی و فرهنگی به روزتر باشیم تا در مواجهه با تغییرات عصر کنونی دچار شکست و نا امیدی نشویم. لذا باید در دانشگاه یک پایگاهی راه اندازی شود که بتواند برای همه افراد پایش تربیتی، اخلاقی و فرهنگی ارائه دهد تا با نتایج شگرفی روبرو شویم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر