آرشیو خبرها
1401/12/1 دوشنبه
دیدار با خانواده شهدا در مرکز زرین شهر
رئیس، کارکنان و تعدادی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز زرین شهر با خانواده سردار شهید علی حجازی فر دیدار نموده و با حضور در منزل مادر دانشجوی دوره کارشناسی ارشد خانم نفیسه حجازی فر فرزند شهید علی حجازی فر، خانواده ایشان را مورد تکریم قرار داده و پای صحبتهای آنان نشستند.

.

در این دیدار دکتر جوزی رئیس مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه با تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و شعبان و تبریک دهه فجر و حضور پرشور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن به آنان و خانواده ایشان، صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان و جانبازان را ستودنی و سرافرازی نظام اسلامی را مرهون جان فشانی های شهدا، ایثارگران ، جانبازان و خانواده های محترم آنان دانست.
در ادامه حاج محمود صفاییان از یادگاران دفاع مقدس در جمع حاضران به ایراد سخنرانی و بیان سیره نیکوی شهید والامقام پرداخت. وی گفت : شهید علی حجازی فر در تاریخ 21 آذرماه سال 1341 در خانواده ای متدین متولد و آخرین اعزام ایشان به جبهه  در 10 آذرماه 1365 بود که در سن 24 سالگی در 21 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمدند.
عضو هیات رزمندگان اسلام شهرستان، شهید علی حجازی فر را از بنیان گذاران سپاه ناحیه لنجان معرفی کرد و به جهت اعتماد و اطمینانی که به این شهید والامقام بود اولین مسئولیت ایشان، مسئول دبیرخانه سپاه بود. همرزم شهید برخورد جذاب و متانت ایشان، اخلاص و خلوص نیت ایشان، خوش رفتاری و حسن خلق ایشان و دائم با وضو و ذکر بودن را از ویژگی های شاخص این شهید والامقام عنوان کرد و این شهید والامقام را جزء اولین شهدای عملیات کربلای پنج دانست. وی با معرفی روز 29 دی ماه که با نام روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان نامگذاری گردیده شده است به تاریخ 29 دی ماه سال 1365 اشاره کرد که در آن روز تعداد 45 شهید از جمله شهید علی حجازی فر بر روی دستان مردم شهیدپرور شهرستان لنجان تشییع گردیدند.
قابل ذکر است شهرستان لنجان دارای 752 شهید، 3000 جانباز، 123 آزاده و 12202 رزمنده در زمان دفاع مقدس می باشد که با توجه به اینکه میانگین اعزام در کل کشور در حدود 5/3 درصد است اما میانگین اعزام در این شهرستان در حدود 10 درصد یعنی 3 برابر میانگین کشوری است که دارای بیش از ده سردار شهید از جمله سردار شهید حسین قجه ای، سردار شهید محمدعلی شاهمرادی، سردار شهید محمدعلی باغبانی، سردار شهید بیژن طاهری، سردار شهید حسین ابوالحسنی و سردار شهید علی حجازی فر می باشد.
سرکار خانم موسوی همسر این شهید والامقام از خصوصیات این فرمانده شهید در طول 4 سال زندگی مشترک در جمع دانشگاهیان روایت کرد و خصوصیاتی همچون اخلاق نیک، تواضع و فروتنی، صداقت و خانواده دوستی، مردم داری و دینداری، احترام به دیگران و نماز اول وقت را از ویژگی های برجسته این شهید والامقام دانست.
این شهید والامقام دارای دو فرزند پسر و یک فرزند دختر می باشد که فرزند دختر ایشان دانشجوی دوره کارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشگاه پیام نور مرکز زرین شهر می باشد.
در پایان به رسم یادبود لوح تقدیر و هدیه تقدیم این دانشجوی شایسته دانشگاه پیام نور و خانواده ایشان گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر