اخبار اصلی
1402/8/30 سه‌شنبه
حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان:
اساتید بسیجی و بسیجیان ما یک انسجام فکری، بصیرت، روشن بینی سیاسی و شناخت از دوست و دشمن دارند که گذشت زمان آن ها را نمی ساید.

.

حجت الاسلام سید احمد محمودی صبح امروز در نشست سراسری 30 هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور در دانشگاه پیام نور استان اصفهان با بیان اینکه شجره طیبه بسیج یکی از سازمان های با برکت و نو پای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: در نظام اسلامی سازمان هایی ظهور کرد که سابقه نداشته است؛ برخی از سازمان ها پیش از انقلاب هم بود، اما امام راحل پس از انقلاب، سازمان بسیج مستضعفین و بسیاری از سازمان های دیگر از جمله بنیاد شهید و کمیته امداد را پایه گذاری کردند که خوراک علمی، فرهنگی،سیاسی و امنیت ما را بسیج لحظه به لحظه اداره و تأمین می کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند تخطئه بسیج تکمیل پروژه نفوذ است، تصریح کرد: مرحوم شایان فر، و مرحومه دباغ نمونه بارز تفکر بسیج است و بسیجی بودن به کارت و پرونده پرسنلی نیست، هر کس در برابر فتنه های زمانه عاشورایی می ایستد بسیجی است.
وی با اشاره به ویژگی های بسیجیان، عنوان کرد: بسیج اساتید چه در دانشگاه و چه در جامعه با جهل مبارزه می کند و این افتخاری برای اساتید بسیجی است.
حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه داشتن یک منظومه فکری از ویژگی های بسیج و اساتید بسیجی است، خاطر نشان کرد: اساتید و بسیجیان ما یک انسجام فکری، بصیرت، روشن بینی سیاسی و شناخت از دوست و دشمن دارد که گذشت زمان آن ها را نمی ساید.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اول باید بدانیم دشمن کیست و آن ها را بشناسیم، عنوان کرد: وقتی دشمن را شناختیم، ناتوانی های دشمن را شناسایی کنید؛ این دشمن سعی دارد خود را در مقابل شما بزرگ جلوه دهد؛ بسیاری در مقابل نقشه های دشمن غافل گیر می شوند.
وی با بیان اینکه آمریکا دشمن ملیت ها و آزادی خواهان هست، تصریح کرد: بعد از نظام مقدس جمهوری اسلامی این دشمنی آمریکا به دلیل وجود همه آرمان های انسان های آزاده در این انقلاب تشدید شد؛ آمریکا تلاش کرد خود را بزرگ جلوه دهد و ما را بترساند اما بسیج در یک کلمه نمی ترسد.
محمودی ادامه داد: ما را از قدرت اسرائیل در واهمه و وحشت انداخته بودند، که بحمدالله امروز به هم ریخت و اگر امروز این همه جنایت می کند به دلیل مستأصل شدن آن ها است.
این خطیب حضور به هنگام، مؤثر و مهربان در خدمت رسانی را از دیگر ویژگی های بسیجیان دانست و گفت: زمانی که سیل می آید، زلزله می آید، بسیج در صحنه است، گاهی همین ارگان های خدمت رسان که در صحنه هستند می گویند بسیجیان اگر نبودند کار حل نمی شد.
وی با بیان اینکه بسیجی سیاسی است اما سیاست زده نیست، گفت: بسیجی طرفداری علم، دانش و پيشرفت است اما علم زده نیست؛ گاهی علم و دانش حجاب اکبر می شود و باید بدانیم بسیاری از علوم اصطلاحات است و نباید در این اصطلاحات گم شویم؛ بسیجی ما طرفدار پیشرفت است و نظام ما را تا کجا پیش برده است اما علم زده نیستند.
حجت الاسلام محمودی ادامه داد: در سال گذشته مشاهده کردید برخی در ماجرای فتنه کلاس درس را تعطیل کردند، بیانیه دادند اما امروز پس از دیدن 30 هزار کشته و مجروح حتی حاضر نشده یک اشاره ای به این جنایات کند و در کلاس درس به آن اشاره کند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه بسیجی ما آبادگر دنیا است اما خود اهل دنیا و دنیازده نیست، اذعان کرد: بسیجی ما مؤلفه هایی دارد که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به آن اهمیت زیادی می دهند و کشورهای دیگر هم متوجه شدند که این شجره طیبه تأثیرات زیادی دارد؛ حشدالشعبی برگرفته از همین تفکر است و سردار سلیمانی از همین تفکر توانست ریشه داعش را بکند.
وی عقل گرایی را از دیگر ویژگی بسیجی عنوان کرد و گفت: سمت و سوی کارهای بسیجیان عقل گرایی است و حضرت زینب (س) مصداق بارز جهاد تبیین است و ما هم باید از این شخصیت درس بگیریم که چه واژه هایی را به کار ببریم، چگونه به کار ببریم و کجا به کار ببریم.
 محمودی خاطر نشان کرد: این افرادی که در غزه در این ایام زیر آتش بودند جز زیبایی ندیدند و مقاومت واقعا زیبا است.
امام جمعه موقت اصفهان برخورداری از مدیریت جهادی را از دیگر ویژگی بسیجیان دانست و عنوان کرد: همه این مؤلفه ها به شیوه ای صورت می گیرد که سازمان بسیج شکل می گیرد که جمع این مؤلفه ها در دیگر سازمان ها وجود ندارد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر