اخبار اصلی
1403/2/16 یکشنبه
دکتر مجتبی سلطانی احمدی معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور
در آئین تکریم، تجلیل و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان و مرکز اصفهان و دبیرخانه منطقه شش دانشگاه پیام نور کشور که در ستاد این دانشگاه در شهر اصفهان برگزار شد:

.

دکتر مجتبی سلطانی احمدی معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور با بیان اینکه عدم توجه به پیوست سیاسی امنیتی در طرح آمایش دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه پیام نور یکی از نقاط ضعف اساسی این طرح بوده ابراز کرد: از لحاظ جمعیتی و رشته های دانشگاه این پیوست مورد توجه قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه دکتر مختاری به عنوان یک بازوی توانمند گام به گام در خدمت معاونت امور استان ها بود تصریح کرد: ایشان نقطه ضعف و قصوری در طول فعالیت خود نداشتند و همواره یک یار همراه در پیگیری امور دانشگاه بودند.
دکتر مجتبی سلطانی احمدی مهمترین ویژگی دکتر مختاری را کارآمدی ایشان دانست و افزود: دکتر مختاری علاوه بر اینکه ویژگی های یک مدیر صالح را داشتند، پاک دست، متعهد، امانت‌دار بودند.
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور گفت: بنده به نمایندگی از ریاست دانشگاه پیام نور جناب دکتر تقی زاده از زحمات جناب آقای دکتر مختاری نهایت تقدیر و تشکر را دارم و مطمئن هستم ایشان برای همیشه عضو خدمتگزار وفادار و همراه دانشگاه پیام نور خواهند بود.
وی در رابطه با رییس جدید دانشگاه پیام نور استان اصفهان خاطرنشان کرد: جناب آقای دکتر میرمهدی حدود هشت سال ریاست مرکز گلپایگان را به شکل متناوب برعهده داشتند و از ویژگی های مثبت ایشان این بود که در مرکز گلپایگان استادان، دانشجویان و کارمندان همگی از ایشان رضایت کامل داشتند.
دکتر سلطانی احمدی با اشاره به اینکه کلیدواژه آمایش که الان نسبت به دانشگاه پیام نور بسیار تکرار می‌شود یک مسأله جدیدی نیست اذعان کرد: طرح آمایش نظام عالی آموزش کشور یک سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک حلقه حاکمیتی تصویب شد و مدیران اجرایی موظف هستند برای اجرای هرچه بهتر این طرح نهایت همکاری را داشته باشند.
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای دانشگاه پیام نور با بیان اینکه طرح آمایش مختص دانشگاه پیام نور نیست اظهار کرد: با توجه به حساسیت هایی که در دانشگاه پیام نور وجود دارد این طرح با این دانشگاه گره خورده است.
وی در ادامه تصریح کرد: ما زمانی که در دولت مردمی دکتر رئیسی در حوزه دانشگاه پیام نور مسئولیت گرفتیم نسبت بودجه دولتی دانشگاه به بودجه اختصاصی ۷۰ به ۳۰ بود و این نمی‌توانست برای دولت پذیرش لازم را داشته باشد و با اقداماتی که در سال گذشته انجام گرفت نسبت بودجه دولتی به اختصاصی در دانشگاه پیام نور ۵۸ به ۴۲ شد و بر اساس طرح تحول دانشگاه پیام نور که امروز خدمت آقای دکتر خسروپناه و دکتر زلفی گل تقدیم شد تا پایان سال ۱۴۰۴ این بودجه به نسبت ۳۰ به ۷۰ تغییر خواهد کرد و این بدین معناست که خود دانشگاه پیام نور قادر خواهد بود ۷۰ درصد بودجه خود را تامین کند.
دکتر سلطانی احمدی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور نقش مهمی در بومی سازی آموزش عالی کشور به عنوان یکی از شعارهای انقلاب اسلامی در راستای ایجاد عدالت آموزشی داشته است اظهار کرد: طرح تحولی که تعریف شده بر اساس بازتعریف ماموریت دانشگاه پیام نور در طرح آمایش خواهد بود و نقطه ضعف های طرح به شکل کارشناسی به مقامات مسئول ارائه خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر