دکتر حسین زارع، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیامنور کشور، در جلسهای با حضور مدیران استانی و جمعی از همکاران، با تبریک میلاد حضرت زینب (س)، دانشگاه پیامنور را نمونهای موفق از توسعه آموزش عالی مبتنی بر مردم و خیرین دانست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیامنور استان اصفهان، دکتر زارع در این نشست با حضور خیرین دانشگاه پیامنور، با اشاره به جایگاه دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور گفت: «اگر امروز بعد از قریب به پنج دهه، مهمترین خدمت جمهوری اسلامی را رشد آموزش عالی بدانیم، اشتباه نکردهایم. در حال حاضر بیش از سه میلیون دانشجو در کشور داریم، در حالی که قبل از انقلاب این عدد کمتر از صد هزار نفر بود.»
وی با بیان اینکه دانشگاه پیامنور بیش از دو میلیون فارغالتحصیل داشته است، افزود: «وجود بیش از ۳۰۰ مرکز و واحد در سراسر کشور، سه هزار و ۱۰۰ عضو هیأت علمی و بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو از جمله دستاوردهای این مجموعه است که ۷۰ درصد دانشجویان آن را دختران تشکیل میدهند.»
معاون فرهنگی دانشگاه پیامنور با اشاره به فشارهای اخیر برای کاهش واحدهای دانشگاهی خاطرنشان کرد: «حتی یک مرکز نیز تقلیل نیافت، چرا که خواست مردم، تداوم خدمترسانی این دانشگاه است.»
دکتر زارع یکی از نقاط قوت دانشگاه را بنیاد حامیان دانشگاه پیامنور دانست و گفت: «در یک سال اخیر، جلسات مستمر و پرباری با این بنیاد و با محوریت استفاده از توانمندیهای سراسر کشور برگزار شده و در این راستا، شورای خیرین در استانهای مختلف راهاندازی شده است که استان اصفهان در صدر این حرکت قرار دارد.»
وی با اشاره به سابقه خود در استان اصفهان، خاطرهای از کمکهای مردمی و اقدامات خیرخواهانه در این استان، از جمله اهدای خودرو به دانشگاه را مرور کرد و اصفهان را استانی پیشرو در عرصههای مختلف از جمله خدمات خیرخواهانه دانست.
معاون فرهنگی دانشگاه پیامنور با تأکید بر الگوی جهانی اداره آموزش عالی توسط خیرین، دانشگاه هاروارد را مثال زد که بودجهای دهها برابر وزارت علوم ایران دارد، بدون دریافت حتی یک سنت بودجه دولتی.
دکتر زارع با اشاره به سیره پیامبر اکرم (ص) در اولویتدادن «سوادآموزی» برای آزادی اسرا، گفت: «این یعنی در همه زمانها و برای همه ملتها، باید برای دانستن و دانایی هزینه کرد.»
این جلسه با قدردانی از زحمات خیرین و ابراز امیدواری برای تداوم حمایتهای مردمی از دانشگاه پیامنور به کار خود پایان یافت.