فرهنگی و دانشجویی
1401/2/28 چهارشنبه
برگزاری جلسه مدیران روابط عمومی و فرهنگی مراکز و واحدها
با حضور دکتر محمدی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور طی نشستی مدیران روابط عمومی و فرهنگی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان اصفهان در سالن اجتماعات ستاد استان گرد هم آمدند و در خصوص عملکرد گذشته و سیاست های اجرایی و چشم انداز در پیش روی دانشگاه با رویکردی بهتر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

.

دکتر محمدی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: آینده دانشگاه پیام نور به حول و قوه الهی خیلی درخشان است. نگاه ما در سازمان این است که دانشجو هم تعلیم، هم تربیت، هم آموزش و هم پرورش می‌خواهد و بحث فعالیت های فرهنگی از جانب مسئولین در سازمان مرکزی بسیار حائز اهمیت و مورد حمایت می باشد لذا باید مدیران فرهنگی و روابط عمومی دلگرم و مصمم به کار باشند.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور افزود: ما به دنبال بحث نگرش سیستمی در حوزه فرهنگ هستیم و نگاه فرهنگی نگاه فرآیند محور است و به هم پیوستگی مجموعه دانشگاه را باید بیش از پیش لحاظ کنیم. در مدیریت فرهنگی باید هم پوشانی بین ارکان های مختلف دانشگاه رقم بخورد و این حلقه وصل شماها هستید و در نهایت
به طور کلی ما به دنبال کار فرهنگی عمیق دنباله دار دانشجو پسند هستیم نه کار ویترینی و پر زرق و برق.
ایشان در ادامه اشاره کرد که مزیت های رقابتی در دانشگاه پیام نور کم نیستند، همه پارامترهای آن قابل استفاده است، از بحث آمار شهدای مدافع حرم دانشجوی دانشگاه گرفته تا مزیت های نداشتن محیط خوابگاهی و مسائل مبتلا به آن و همچنین اشتغال دانشجویان دانشگاه در محل های کسب و کار و ارتباط با جامعه در مقایسه با دانشگاه های مادر چشمگیر می باشد.

دکتر مختاری رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در خصوص نیاز هر چه بیشتر تلاش مدیران فرهنگی و مدیران روابط عمومی در بخش فرهنگی و اطلاع رسانی و اهمیت جایگاه فرهنگی در این دوران صحبت نمود.

ایشان در رابطه با چگونگی برند سازی دانشگاه توسط روابط عمومی ها با استفاده از همه امکانات تبلیغاتی و تریبون های اطلاع رسانی اشاره داشته و با ایجاد تغییر اساسی در این حوزه با استفاده از کلیه امکانات به روز دنیا و توانمندی ها و مهارت‌های لازم در این زمينه خواستار تحول آفرین بودن مجموعه‌های روابط عمومی شد.
وی ضمن اشاره به تاثیر گذاری رسانه و تبلیغات هدفمند برای زنده نگهداشتن دانشگاه و جذب حداکثری دانشجو، در خصوص بحث فرهنگی هم تاکید داشت خیلی جای کار و فعالیت وجود دارد و می‌توانیم شاخصه های فرهنگی دانشگاه پیام نور را ارتقا و توسعه دهیم و در همین راستا با جذب دانشجو در این حوزه با شناخت ظرفیت ها و استعدادهای مختلف، میتوانیم راهبر خوبی برای این مسیر باشیم.
دکتر مختاری خاطر نشان کرد: ارتباط و رصد خودتان را بالا ببرید زیرا در حوزه فرهنگی به دنبال تحول و دگرگونی هستیم.
رئیس دانشگاه در در پایان صحبت های خود به ایجاد دغدغه مندی در همه حوزه ها اشاره کرد و افزود: باید به اساتید و دانشجویان بیش از پیش بها و اعتبار داده شود.

دکتر آقایی معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان اصفهان بیان داشت: هم در دولت انقلابی و هم در سیستم تصمیم سازی دانشگاه پیام نور نگاه کلان به تقویت حوزه فرهنگ و روابط عمومی است لذا شایسته است این جلسه را نقطه عطفی برای تحول فعالیت های فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه تلقي کنیم.
ایشان افزود: ما یک تکلیفی در دانشگاه داریم که متفاوت از بقیه ارگان‌های دیگر است، چون قرار هست محصولی به نام انسان تحویل جامعه دهیم که منجر به اتفاقات خجسته ای در کشور شود و مسیرش این است که نیروهای توانمند و متعهد و با کیفیت تربیت کنیم.
دکتر آقایی تاکید کرد: نقش خود را در این عرصه کمرنگ نبینیم، این اتفاق و فضیلت و فرصتی است که خدا در اختیار ما قرار داده و باید از آن نهایت استفاده را در جهت خدمت به دانشجویان و نسل آینده ساز فردا انجام دهیم.
ایشان در حوزه فعالیت های واحد روابط عمومی بیان داشت: استراتژی و نگاه ها باید تغییر پیدا کند و باید دانشگاه پیام نور در صدر اخبار قرار گیرد، ما باید اعلام کنیم که ایستاده ایم و زنده ایم و در راه تربیت فرزندان کشور پای کار هستیم. باید با غیرت و تعصب و همت هر چه تمامتر برای بقاء و پیشرفت دانشگاه پیام نور تلاش کنیم که وظیفه عمده آن بر عهده بخش فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه است.
معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان اصفهان افزود: همه باید بدانند در حوزه ها و کرسی های فرهنگی شهر و استان، دانشگاه پیام نور صاحب جایگاه و تصمیم گیری و تصمیم سازی است و تنها با حرکت های شما قوام و دوام و بقاء دانشگاه تضمین می شود.
دکتر آقایی در پایان خاطر نشان کرد: جهت حرکت تحول آفرین در این مسیر حرکت در راستای توانمندی شخصی بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد تا ان شاءالله اتفاقات خوبی رقم بخورد.


دکتر شمس دبیر ستاد تبیین دانشگاه پیام نور در این جلسه ابراز داشت: در دنیای کنونی با پدیده ای به نام جنگ شناختی روبرو هستیم، لذا در راستای جهاد تبیین باید دستاوردها و ظرفیت های درون دانشگاه پیام نور در طول چهل سال گذشته تا بحال استحصاء شود، من جمله آمار نخبگان، فعالیت های اجرایی دانشجویان در سطح کشور و ظرفیت های اقتصادی موجود در دانشگاه تبیین شود و روشنگری و امیدآفرینی ایجاد کنیم.
ایشان افزود: اگر تلاش و کوشش نکنیم جامعه ما غرق در غفلت و نا آگاهی و عدم شناخت واقعیت ها می‌شود لذا متناسب با شرایط باید کار و فعالیت انجام داد و روشنگری کرد.
دبیر ستاد تبیین دانشگاه گفت: در مورد جهاد تبیین این امر از ابتدا صورت می‌گرفته اما چرا حضرت آقا می‌فرمایند جهاد کنیم؟ جهد، تلاش و کوشش مضاعف برای روشنگری کردن درباره چیزهایی که مغفول مانده مثل دستاوردهای انقلاب اسلامی، در حوزه سیاسی اجتماعی و خانوادگی، سبک زندگی‌کردن، همه حوزه ها نقشمان اطلاع رسانی و روشنگری و آگاهی سازی هست.
وی ادامه داد: آنچه ما در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور لازم داریم بیان کردن دستاوردهای۴۳ ساله دانشگاه پیام نور در کلیه زمینه هاست. باید از ظرفیت های بالقوه دانشگاه، دانشجویان تربیت شده، پتانسیل های اقتصادی ایجاد شده و اساتید بهره ببریم و بوسیله آن امید آفرینی کنیم و داشته هایمان را به رخ دیگران بکشیم.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر