برگزیده ها
1401/1/31 چهارشنبه
برگزاری نشست فصلی روسای مراکز و واحدها
این جلسه با حضور دکتر مختاری رئیس استان، دکتر آقایی و خانم دکتر واعظی فر معاونین استان،حجت الاسلام کلباسی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور، مدیران ستاد و روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان اصفهان با محوریت بررسی عملکرد فعالیت های دانشگاه در سال ۱۴۰۰ و ارائه اهداف و برنامه های سال ۱۴۰۱ در سالن جلسات ستاد دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار گردید.

.

در ابتدای نشست، حجت الاسلام والمسلمین علی کلباسی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان ضمن تأکید بر شرکت در محافل دعا در لیالی قدر ماه مبارک رمضان، در خصوص حقیقت روزه داری و آثار آن به ذکر مطالبی پرداخت.
ایشان اظهار داشت: حالت روزه دار یکی از بهترین موقعیت ها برای تقویت روحیه پرهیز از گناه می باشد. شخص روزه دار در واقع با روزه تمرین خود کنترلی می کند و خودش را به حقیقت تقوا نزدیک می کند و در همین راستا به آیه سوم سوره طلاق اشاره نمود که خداوند متعال به اهل تقوی بی حد و اندازه عنایت و تفضل خواهد کرد، شاید ما در طول سال چنین مبارزه ای را با نفس تجربه نکنیم.
در ادامه ایشان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به نقش مهم اساتید در تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان و اقدام و عمل در این جهت در دانشگاه اشاره نمود.

دکتر مختاری رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان بیان نمود: اینجانب با توجه به شناخت و سابقه ای که از دانشگاه داشتم قبول مسئولیت کرده تا تحولی مثبت در ارتقاء دانشگاه ایجاد نمایم و ابراز امیدواری نمود که علیرغم شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کل کشور می توان شرایط را با کمک شما مدیران و روسای مراکز و واحدها در دانشگاه پیام نور تغییر داده و گام های موثر و رو به جلو برداشت.
ایشان ضمن اشاره به ظرفیت های علمی و پتانسیل و توانایی های نیروی انسانی موجود در دانشگاه پیام نور افزود: ما میتوانیم دانشگاهی پیشرو در کل دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم باشیم، امروز ما در دانشگاه پیام نور در حوزه های مختلف اعم از آموزش بالاخص آموزش های آزاد، روابط عمومی، فرهنگی، پژوهشی و موارد دیگر پیشرفت نسبی داشته ایم که این تغییرات رو به جلو و پیشرفت ها محسوس است. رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان خاطر نشان کرد: روسای مراکز و واحدها در راستای تعامل هرچه بهتر و سازنده تر لازم است با سایر ادارات شهرستان خود ارتباط برقرار کنند و با آن ها در خصوص موضوعات مشترک علمی و اجتماعی گفتگو و نشست های سازنده داشته باشند.
دکتر مختاری اظهار داشت: اساتید، کارمندان و دانشجویان باید دست به دست هم دهیم تا با توانمندی های بالقوه ی خود به کمک دانشگاه بیاییم و رویکرد دانشگاه را به سمت تعالی تغییر دهیم، دانشگاه پیام نور شایسته ی تصاحب قله های افتخار در حوزه های مختلف است.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور ادامه داد: باید تمرکز ما بر حل مسائل دانشجویان باشد و تکریم ارباب رجوع در سرلوحه ی انجام وظایف روزانه ما قرار گیرد.
سرپرست دبیرخانه منطقه شش دانشگاه پیام نور در راستای رفع مشکلات اقتصادی دانشگاه و دانشجویان عنوان کرد: باید با خیرین شهرستان ها تعامل برقرار کرد و شرایط دانشگاه و دانشجویان را برای ایشان تشریح نمود تا این عزیزان در حمایت ها، دانشگاه پیام نور را در اولویت مساعدت های خود قرار دهند.

در ادامه دکتر آقایی معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان اصفهان به ساماندهی املاک و اسناد مراکز و واحدها اشاره داشت و خواستار ارتباط مستمر و تعامل سازنده رؤسای مراکز و واحدها با مسئولین شهرستان مربوطه اعم از فرماندار، شهردار و ... شد و استفاده از این ظرفیت در جهت حل مشکلات مرکز و واحد را ضروری دانست. ایشان در ادامه به ابلاغ چارت تشکیلات تفصیلی مراکز و واحدها و برطرف کردن ابهامات آنها در نهایت دقت و عدالت پرداخته و اطلاع دقیق از آیین نامه های استخدامی و دستورالعمل های ابلاغی از سازمان توسط رؤسای مراکز و واحدها را ضروری دانست.
معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان اصفهان در پایان مباحث خود به مواردی همچون سیاست افزایش ضریب تصمیم گیری روسای مراکز و واحد ها در دوره جدید، ارتقاء کمی و کیفی در زمینه پاسخگویی به مکاتبات جهت رضایت مندی دانشجویان و تکریم ارباب رجوع و نیز توجه ویژه به آراسته بودن فضای اداری و آموزشی مراکز و واحدها و زیباسازی و تجهیز آنها و همچنین رصد و بازتاب به موقع اخبار مراکز و واحدها به صورت جدی و توجه ویژه به راه اندازی بنیاد خیرین دانشگاه اشاره داشت.

در ادامه خانم دکتر واعظی فر معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور استان اصفهان به رصد فرآیندهای آموزشی و اصلاح آنها جهت تکریم و رضایت مندی دانشجویان، ایجاد فضای نشاط و رغبت در بین دانشجویان و دانشگاه، جهت دهی پایان نامه های دانشجویی در جهت تحقق شعار سال، شناسایی دانشجویان نخبه و مستعد و حمایت معنوی و مادی و توانمندسازی و تزریق آنها به تیم اقتصادی کشور جهت رسیدن به پویایی اقتصاد مبتنی بر دانش اشاره نمود.

در پایان این نشست تعدادی از مدیران و روسای مراکز و واحدها به بیان نقطه نظرات خود در زمینه حل و فصل مشکلات و مسائل پیش روی دانشگاه پرداختند و راهکارها و پیشنهادات خود را عنوان نمودند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر