1398/4/18 سه‌شنبه تبدیل 500 تن خاک آلوده به مواد نفتی به سیمان توسط پروژه صنعتی عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان اصفهان عملیات پروژه زیست محیطی استفاده از خاکهای آلوده به مواد نفتی و تبدیل آن به سیمان توسط محقق دانشگاه پیام نور و با همکاری  شرکت پالایش نفت اصفهان در کارخانه سیمان اردستان توسط سر کار خانم دکتر واعظی فر عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان راه اندازی شد. این پروژه پس از 6 ماه کار و با تأیید اداره کل حفاظت محیط زیست استان  اصفهان به پایان رسید .

واعظی فر در ارتباط با این پروژه گفت:تکنولوژی ذکر شده مهندسی معکوس کمپانی های کشورهای اروپایی نظیر کمپانی لافارج در آلمان می باشد .

این محقق دانشگاه پیام نور در ادامه افزود : این پروژه برای  اولین بار در ایران بومی سازی شد  و با استفاده از این پروژه محیط پیرامونی پالایشگاهها پاکسازی و خاکهای آلوده در چرخه تولید سیمان قرار گرفت و یکی از مرغوب ترین سیمان های کشور توسط این تکنولوژی تولید می شود .  

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور اظهار داشت پروژه فوق الذکر هم از حیث زیست محیطی و هم از نظر اقتصادی می تواند مورد توجه قرار گیرد .
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر