1398/3/25 شنبه دیدار سرپرست و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل با امام جمعه شهرستان سرپرست و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل با حضرت آیت اله موسوی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی، در این دیدار امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به سابقه دانشگاه پیام نور در کشور اظهار داشت: از ابتدای تاسیس دانشگاه پیام نور تا کنون پیشرفت های خوبی در دانشگاه صورت گرفته و دانشگاه پیام نور منشا خیر و برکات زیادی در کشور بوده است.  

حضرت آیت اله موسوی با اشاره به نقش و تاثیر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در شهرستان گفت: در سال های گذشته ستادی با عنوان ستاد فرهیختگان شهرستان آران و بیدگل با عضویت رؤسای دانشگاه ها و حوزه های علمیه ، فرمانداری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسالمی و سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان فعالیت داشت که مباحث مربوط به توسعه و پیشرفت شهرستان در آن مطرح می شد و برنامه ریزی صورت می گرفت و برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شد و لیکن به دلیل تغییر برخی از مسئولین مربوطه این ستاد تعطیل شد که پیشنهاد می شود مجدداً احیا شود تا در زمینه های مختلف تبادل نظر صورت بگیرد.

ایشان با اشاره به ظرفیت دانشگاه ها در شهرستان گفت: از حضور دانشگاه ها در عرصه های مختلف شهرستان استقبال می کنیم و درخواست ما از اساتید دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی همین است و ظرفیت وجودی این مراکز در شهرستان همین است.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به نقش دانشگاه ها در جامعه ابراز داشت: هیچ گاه از فعالیت مایوس نشوید.  اساتید دانشگاه ها منشا خیرات و برکات در جامعه هستند. تربیت دانشجو کار سختی است ولی نمود ندارد. انسان سازی ، کار علمی و فرهنگی خودش را دیر نشان می دهد .

وی با اشاره به آیات قرآن افزود: در مباحث پرورشی و تربیتی مقیاس های مادی و گزارش های ارقامی ملاک نیست. به عبارتی کمیت ملاک نیست بلکه کیفیت و آثار تربیت مهم است.

در ابتدای این دیدار دکتر امیر لقمان سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل به بیان وضعیت دانشگاه پرداخت.

در ادامه هم اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

اعلام آمادگی جهت مشارکت و ارائه راهکار در مسائل شهری در زمینه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی و ... ، بررسی راه های ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه ، استفاده متقابل دانشگاه و حوزه از ظرفیت های یکدیگر ، تشکیل دبیرخانه دائمی برای همکاری های حوزه و دانشگاه ، کمبود دانشجو در برخی از رشته ها از جمله مواردی بود که اعضای هیات علمی به آن اشاره کردند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر