1398/3/13 دوشنبه گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان اردستان و برگزاری يادواره شهداي عمليات بيت المقدس در دانشگاه پیام نور واحد زواره شنبه یازدهم خرداد ماه مصادف با سالروز تشییع پیکر مطهر چهل و پنج شهید شهرستان اردستان که به روز حماسه و ایثار شهرستان اردستان نامگذاری شده است یادواره شهدای عملیات بیت المقدس این شهرستان در دانشگاه پیام نور واحد زواره برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور رئیس، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور و مسئولین شهر زوراه برگزار گردید پس از قرائت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز شد و دکتر محمد ابراهیم ایرج پور ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و به ویژه شهدای شهرستان اردستان گفت: نبايد فراموش کرد که آرامش، آسايش و عزت امروز ما مرهون ايثارگری های آنان است.

محمد ابراهیم ایرج پور شهادت را اوج افتخار برای یک انسان و حسن عاقبت به خيری دانست و اظهار داشت: شهيد موفق شده تا پرده ‌های دنيای مادی را بشكافد و حقايق و روشنایی ‌ها را ببيند.

وی تجليل از شهيد و شهادت را تکريم از ارزش های رفيع اسلام و انقلاب دانست و اضافه کرد: بايد تلاش بيشتری در زمينه انتقال ارزش ‌های دفاع مقدس به نسل جوان خود داشته باشيم.

ایشان هدف از برگزاری یادواره شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان‌تر تأکید و خاطرنشان کرد انقلاب اسلامی با اتکا به همین فرهنگ نورانی است که امروز به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل‌شده است لذا باید راه شهدا را که جان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب فدا کردند ادامه بدهیم.

سپس حاج رضا هادی طحان مداح اهل بیت و جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس نیز ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی با بیان گوشه‌هایی از جوانمردی ها و رشادت های شهیدان، مجلس را جهت استفاده از سخنان مهمان ویژه این مراسم، حاج عباس میر ابوطالبی آزاده هشت سال دفاع مقدس و راوی روزهای عشق و حماسه آماده نمود.

حاج عباس میرابوطالبی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان و همچنین تقدیر و تشکر به جهت برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت المقدس به بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

ایشان شهدا را سند افتخار جمهوری اسلامی دانست و افزود شهادت مدالی است که بر سینه جمهوری اسلامی ایران نصب شده است.

وی اظهار داشت: شهدا دارای صبر و استقامت بودند و ما باید یاد بگیریم که چگونه در برابر دشمن استقامت کرده و در برابر خواسته های آنان تسلیم نشده و به آن امتیاز ندهیم بلکه باید در هر شرایط از دشمن امتیاز بگیریم چون به آنها نمی توان اعتماد کرد.

لازم به ذکر است شهرستان اردستان در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر 61 شهید تقدیم انقلاب نموده است که تعداد 41 تن از این شهدا از شهر زواره بوده اند و در 11 خرداد 1361 تعداد 45 شهید عملیات بیت المقدس در شهرستان اردستان تشییع گردید که 36 شهید در شهر زواره و تعداد 9 شهید دیگر در سطح شهرستان تشییع گردیدند که به همین مناسبت روز 11 خرداد، روز حماسه و ایثار شهرستان اردستان نامگذاری شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر