1398/3/13 دوشنبه برگزاری ضیافت افطار در چهارمین سال متـوالی در دانشـگاه پیـام نور مرکز اردستـان یکشنبه دوازدهم خرداد ماه مصادف با بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برای چهارمین سال متوالی میزبان کودکان و نونهالان بی سرپرست و بد سرپرست مددجوی سازمان بهزیستی بود.

پیشنهاد برگزاری این ضیافت مانند سال های قبل در دومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و در ابتدای ماه مبارک رمضان توسط دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس این دانشگاه مطرح شد تا در ماه مهمانی خدا، همانند سه سال گذشته دانشگاه پیام نور میزبان این کودکان و نونهالان باشد که همانند قبل با استقبال عمومی و کم نظیر کارکنان و اعضای علمی دانشگاه مواجه شد تا آنجا که نه تنها در کوتاهترین زمان ممکن هزینه ضیافت افطار جمع آوری گردید بلکه مبلغ لازم جهت تهیه هدیه ای ساده و مناسب برای تک تک کودکان به صورت خودجوش و داوطلبانه توسط همکاران فراهم آمد.

پس از هماهنگی های اولیه با اداره بهزیستی شهرستان مقرر گردید 12 کودک بی سرپرست و بد سرپرست به همراه 4 تن از مربیان و مسولین آنها در این مراسم شرکت کنند.

این ضیافت رأس ساعت 18:30 در این دانشگاه شروع گردید که پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی با بیان و لحنی دوستانه و قابل فهم برای این عزیزان به ایراد سخن پرداخت.

وی در سخنان‌ کوتاهی‌ با اشاره‌ به‌ یتیمی‌ پیامبر بزرگ‌ اسلام‌ (ص‌) و حضرت‌ علی ‌(ع‌) در دوران‌ کودکی‌ و شخصیت‌ عظیم‌ این‌ دو بزرگوار، خاطرنشان‌ کردند بسیاری‌ از دانشمندان‌، علمای‌ بزرگ‌ و شخصیت‌های‌ برجسته‌ تاریخ‌ در شرایط محروم‌ بودن‌ از کانون‌ گرم‌ خانواده‌، رشد کردند و با تلاش‌، پشتکار، عزم‌، اراده‌ و غیرت‌ خود به‌ جایگاهی‌ رسیدند که‌ دیگران‌ حسرت‌ آنان‌ را می‌خورند.

ایرج پور خطاب به مربیانی که همراه این فرشتگان آسمانی بودند بیان کرد این فرزندان باید از هر نظر حمایت شوند نه تنها از لحاظ مادی، نه تنها از لحاظ علمی، بلکه از لحاظ عاطفی هم باید حمایت شوند، احساس کنند این جامعه در کنار آنهاست، پشتیبان آنهاست و کاری کنیم وقتی به سنی می‌رسند که می‌خواهند وارد جامعه شوند توانمند باشند.

از دیگر برنامه های این مراسم، مسابقات متنوع، شاد و مفرحی بود که برای تمامی فرشتگان آسمانی برگزار گردید و به همه این عزیزان هدایایی داده شد.

همزمان با پخش اذان کلیه مهمانان نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام سید میثم حسینی عقدایی اقامه کردند و به اتفاق بر سر سفره افطار نشستند.

مربیان اداره بهزیستی نیز حرکت دانشگاه پیام نور را یک حرکت فرهنگی، معنوی و درخور تحسین دانستند و از تلاش و زحمات رئیس و پرسنل این دانشگاه که با صمیمیت و ایجاد شرایط مناسب، این ضیافت را فراهم نمودند قدردانی نمودند و و ابراز امیدواری کردند این دانشگاه الگویی برای سایر دستگاهها و نهادهای شهرستان در این امر پسندیده باشد.

لازم به ذکر است اجرای برخی از فعالیت های فرهنگی در اولویت دانشگاه پیام نور مرکز اردستان قرار دارد امّا این برنامه تاثیری وصف ناپذیر و عمیق بر روح و روان اساتید و کارکنان دانشگاه، مربیان مراکز بهزیستی و فرشتگان آسمانی دارد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر