1398/3/8 چهارشنبه برگزاری نمایشگاه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه پیام نور واحد زواره به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد زواره به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر، نمایشگاهی با این موضوع یادواره شهدای عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر در روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه در این دانشگاه برپا شد.

شهر زواره در زمینه داشتن افتخارات ایثار و شهادت جزو معدود شهرهای ایران محسوب می‌شود از هر 100 نفر جمعیت این شهر یک نفر به درجه رفیع شهید نائل شده است. موضوع قابل توجه این است که 36 نفر از شهروندان این شهر در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند و در یک روز در شهر زواره تشییع شدند که آن روز به نام « روز ایثار مردم زواره » در تقویم این شهر نامگذاری شده است.

در این نمایشگاه که به تصاویر شهدای عملیات بیت المقدس، جانبازان و ایثارگران این شهر به جهت گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینی این دلیرمردان و بزرگداشت سوم خرداد مزین شده بود با هدف آشنایی و شناخت تمامی آحاد ملت از رشادت‌ها و ایثار مدافعان خرمشهر و پیروزی رزمندگان اسلام علیه دشمنان در این دانشگاه برپا شد.

در این نمایشگاه کتاب هایی با مضامین شهدا، ایام جنگ و ... به دید علاقمندان گذاشته شده بود که به مدت دو روز روز پذیرای بازدید دانشجویان و عموم مردم شهر بود.

دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و زواره بیان کرد: این نمایشگاه شامل تصاویر مستند از هشت سال دفاع مقدس است که با موضوع حماسه آفرینی و ایثارگری رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تهیه شده است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه حوزه فرهنگ، در دفاع مقدس و آزاد‌سازی خرمشهر، تصریح کرد: حماسه سوم خرداد و دفاع مقدس در حوزه فرهنگ دارای جایگاهی رفیع و ارزشمند است که بهترین عامل انتقال پیام آن دوران به نسل‌های جدید است.

ایرج پور حماسه سوم خرداد را نماد فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان اسلام دانست و گفت: صیانت از ارزش های دفاع مقدس، و انتقال دستاوردهای آن به نسل کنونی و نسل های آینده وظیفه همگانی است.

ایشان توجه به بزرگداشت روز سوم خرداد را رسالتی مهم دانست و افزود: آزادسازی خرمشهر به عنوان یک حماسه و نگین ایثارگری همواره باید مورد توجه قرار گیرد و برای نسل آینده به خوبی تبیین و تشریح شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و زواره اظهار داشت: سوم خرداد فرصت مناسبی برای بازنگری در حماسه‌های متعدی است که فرزندان این سرزمین با ایمان به خدا و دست خالی آفریدند و در تاریخ ماندگار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر