1398/3/1 چهارشنبه برگزاری کارگاه « مهدویت و ماه مبارک رمضان» در دانشگاه پیام ‌نور مرکز وزوان دانشگاه پیام نور مرکز وزوان با همکاری بسیج دانشجویی حوزه شهید چمران اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع « مهدویت و ماه مبارک رمضان »نمود.

مسئول بسیج دانشجویی حوزه شهید چمران دانشگاه پیام نور مرکز وزوان مدرس این کارگاه با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و فضیلت دعا در این ماه، از پیوند میان رمضان و مهدویت سخن گفت و اظهار داشت: یکی از نقلیات و مجموعه‌های معارف دین اسلام به ویژه تشیع، ادعیه است و اگر کسی می‌خواهد اعتقادات شیعه را بطور کامل و بی‌واسطه بدست بیاورد یک راه آن مراجعه به همین دعاهاست.

ایمان خوش باطن ادامه داد: دعاها یا بطور خاص یا بطور عام با مهدویت در ارتباطند. برخی دعاها به طور خاص و کاملا روشن با مهدویت ارتباط دارد مثل دعای سلامت امام زمان (عج)، دعای فرج و ندبه. یکسری دعاها در ظاهر مهدویت نیست ولی مقوله مهدویت را شامل هم می‌شود یا ملزومات آن، پرداختن به مهدویت است از جمله دعای عدیله.

مسئول بسیج  دانشجویی حوزه شهید چمران فرازهایی از دعای هر روز ماه مبارک رمضان را مورد بررسی قرار داد و گفت: استجابت دعا شرایط دارد. این دعا جزء دعاهای مربوط به ظهور است یعنی دوره‌ای پیش می آید که هیچ مریض، فقیر و ... وجود ندارد. لازمه و زمینه این دعا، توجه به مهدویت است. در واقع این دعا، دعا برای ظهور امام زمان است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، باید دعاهای ما رنگ و بوی خاص خودش را داشته باشد، یعنی رنگ و بوی مهدویت داشته باشد. اول برای شرط استجابت دعا یعنی ظهور دعا کنیم و دلمان به این سمت باشد بعد دعا کنیم. دعا برای فرج، مقدمه همه دعاهاست.

مسئول بسیج دانشجویی حوزه شهید چمران در پایان با اشاره به این مطلب که جامعه امیدوار به انتظار، جامعه پویا و زنده است خاطرنشان کرد: در هر دوره، اگر مردم منتظر ظهور باشند، درست بندگی می‌کنند و اعمال صالح انجام می‌دهند. فرهنگ انتظار باعث شده که شیعه با آن همه فشار، بعد از 14 قرن هنوز زنده است چون پویاست و این پویایی از انتظار است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر