1398/2/29 یکشنبه برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه سالم، احکام روزه و پاسخگویی به مسائل شرعی ویژه ماه مبارک رمضان در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان کارگاه آموزشی تغذیه سالم، احکام روزه و پاسخگویی به مسائل شرعی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین شریعتی و تعدادی از دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار گردید.

دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان باظهار داشت: به منظوری بهره مندی هر چه بهتر و بیشتر کارکنان و دانشجویان دانشگاه از فیوضات ماه پر خیر و برکت رمضان، دوره آموزشی آشنایی با احکام شرعی در این ماه و در روزهای حضور حجت الاسلام المسلمین شریعتی، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در این دانشگاه برگزار می گردد.

در این کارگاه در خصوص فلسفه، آثار و احکام نماز و روزه توضیحاتی داده شد و دانشجویان نیز به بیان سؤالات مورد نظر خود پرداختند و حجت الاسلام و المسلمین شریعتی پاسخهای لازم را ارائه داد.

همچنین در این کارگاه به تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان اشاره گردید که هدف آن آموزش روش های سالم تغذیه در زمان روزه داری و تاثیر آن بر سلامت فرد روزه دار بود.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی بیان داشت: روش صحیح تغذیه در ماه رمضان یکی از موارد مهمی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد تا از عوارض جسمی و عصبی ناشی از آن جلوگیری شود.

ایشان در ادامه افزود: بطور کلی چهار فاکتور برای تغذیه در ماه رمضان باید مورد توجه قرار گیرد که عبارت اند از : زمان غذا خوردن، میزان غذا خوردن، چگونه غذا خوردن و انتخاب نوع غذا.

ایراهیم زاهدزاده مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان نیز با بیان اهمیت انس و الفت با قرآن کریم به‌ویژه در ماه رمضان تصریح کرد غبارروبی نمازخانه، تاکید بر تداوم برگزاری نماز جماعت، قرائت روزانه قرآن کریم با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان و توضیح احکام شرعی از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان است که در جلسه شورای فرهنگی مصوب شد.

وی افزود‌: محافل انس با قرآن کریم، گرامیداشت شهادت حضرت علی (ع)، شرکت پر شور و پر رنگ در راهپیمایی روز قدس نیز از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این مرکز دانشگاهی در ماه مبارک رمضان است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر