1398/2/24 سه‌شنبه برگزاری کارگاه امداد و نجات ویژه دانشجویان، پرسنل اداری و علمی در دانشگاه پیام نور مرکز نطنز کارگاه امداد و نجات در هفته هلال احمر با همکاری کانون دانشجویی هلال احمر و مشارکت جمعیت هلال احمر شهرستان نطنز در راستای مقابله و پیشگیری حوادث در دانشگاه پیام نور مرکز نطنز برگزار شد.

دراین کارگاه، مدرس کارگاه ،بلایا و مخاطرات را ابتدا تعریف نمود و آن را به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی دسته بندی کرد و اظهار داشت: مهمترین مبحث در کلیه بلایا، پیشگیری قبل از وقوع آن می باشد که هر فرد وظیفه دارد در زندگی خود این امر مهم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

ایشان افزود: به طور مثال ساخت مسکن باید ازابتدا بر پایه نظام مهندسی وضد زلزله و مقاوم در این خصوص ساخته شود که  مشکلاتی که در کشور در مبحث زلزله رخ داده و می دهد کمتر خطرات جانی و مالی به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: کشور ما در قیاس با کشور ژاپن که روزانه شاهد چندین زلزله چهار و پنج ریشتری می باشد و افراد آن کشور زندگی روز مره خود را بطور معمول می گذرانند یک به هزار هم نیست ، ولی متاسفانه شاهد بودیم که کشور عزیزمان ایران ومردم چه مشکلاتی در برخورد باچنین مخاطره ای راداشتند وچه صدمات وتلفات جانی ومالی زیادی دربرداشت.

وی ابراز داشت: مسئولین به همراه مردم باهمدلی وهمفکری باید تلاش در حداقل نمودن خسارات درمخاطرات طبیعی وآموزش در جهت صفر نمودن مخاطرات غیر طبیعی راداشته باشند .

مدرس کارگاه تصریح کرد: مخاطرات طبیعی هم بابرنامه ریزی و مدیریت می توان از آن مانند سیل اخیر بهترین ثمره واستفاده رابرد وکمترین هزینه وتلفات راداد و درهمین خصوص هم آموزشهای راجهت مقابله باآن عرضه داشت.

وی در پایان گفت: این چنین آموزشهای برای همگان لازم وضروری بوده و باید وقت وساعت بیشتری جهت آن اختصاص داده شود تا ان شاء الله شاهد کمترین تلفات جانی و مالی در حوادث و مخاطرات باشیم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر