1398/2/22 یکشنبه برگزاری همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور معاون عمرانی و برنامه ریزی استاندار استان اصفهان، نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اردستان و جمعی از مسئولین شهرستانی در سالن همایش های دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار گردید.

در ابتدای مراسم معاون عمرانی و برنامه ریزی استاندار استان اصفهان اظهار داشت:  با گذشت ۲۰ سال از عمر شورا های اسلامی، آنها موفق نشده اند به جایگاه اصلی که تصمیم سازی و تصمیم گیری است برسند و شواراها در حال حاضر نظارتی هستند باید به جایگاه اصلی خود برسند.

 وی استفاده ازمشارکت بخش خصوصی و توان خیّران در امور شهرداری ها را مطرح و گفت:  ۳ طرح راهسازی در استان با کمک  خیران در حال اجراست و از توان برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۱۳۹۸ می توان استفاده کرد و در این خصوص در برنامه سازمان همیاری شهرداریها، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی، ۶۰ هزار میلیارد ریال قیر رایگان پیش بینی شده که باید از این ظرفیت توسط دستگاه های مربوطه استفاده کرد.

حجت الاسلام و السملیمن سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرستان اردستان در مناطق کوهستانی مشکل آب شرب و در مناطق کویری مشکل راه روستایی دارد.

ایشان افزود: بر اساس اولویت بندی انجام شده، اتمام طرح دو باتده شدن جاده اردستان - اصفهان، باند دوم جاده اردستان - زواره، ترمیم روکش آسفالت راه های روستایی، بهسازی روستاها و ایجاد اشتغال است که باید مدیران استانی همکاری موثردر رفع آنها داشته باشند.

در این مراسم فرماندار اردستان نیز ابراز داشت: مهمترین معضل شهرداری ها عدم وجود طرح تفصیلی و جامع واقعی است، تجدید نظر در ثبت بافت تاریخی مهاباد، مشکل ثبت زمینهای روستاها توسط منابع طبیعی و ممانعت محیط زیست در ایجاد کارخانه در محدوده روستاها از دیگر مشکلات شهرستان می باشد.

حمید رضا تاملی خطاب به شوراها افزود شما نسبت به مردم مسئولیت شرعی و قانونی دارید و باید بیشتر در صحنه حضور داشته و مشکلات مردم را حل کنید.

در این مراسم روسای شورای شهر و روستا به طرح مسائل و مشکلات موجود در حوزه های خود پرداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر