1398/2/4 چهارشنبه برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت صاحب الزمان « عج » و گرامیداشت روز استاد در دانشگاه پیام نور واحد بهارستان همزمان با روز نیمه شعبان و میلاد حضرت صاحب الزمان «عج» ، مراسم ویژه گرامیداشت روز استاد و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری بسیج دانشجویی شهید دیالمه دانشگاه، ناحیه بسیج دانشجویی امام صادق «ع» و امور فرهنگی دانشگاه با حضور رئیس، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد بهارستان در محل سالن اجتماعات دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدا رئیس واحد آقای دکتر سقائی میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان «عج» و روز استاد را تبریک گفت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مقیمی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان «عج» و همچنین تبریک روز استاد اظهار داشت: « قبل از سیستم آموزشی فعلی ما مواجه بودیم با مکتب و مکتب خانه ها اما انچه در مورد مکتب خانه ها مانند تنبیه کردن و این ها که توصیف می کنند تصور غلطی است که به  وجود آوردند و سیر آموزشی پیش از این را تغییر دادند. این سیر آموزشی شامل 3 مرحله اساسی بود که غربی ها ما را از آن غافل کردند و خودشان از آن چه ما داشتیم الان استفاده می کنند.

ایشان بیان داشت: در سیستم مکتب یا تعلیم و تربیت 3 مرحله وجود داشت: مرحله اول تا زمانی که بچه به سن تشخیص برسد یعنی بلوغ فکری، متولی و مسئول آموزش بچه ها پدر و مادر بودند و تمام آموزش ها تحت محور خانواده صورت میگرفت اما الان با وجود مهدها و پیش دبستانی ها پایین ترین و نازل ترین اثر در تربیت بچه ها را پدر و مادر دارند. امروزه تعلیم و تربیت بخشی در دست آموزش و پرورش و بخشی دست رسانه و فضای اجتماعی است. مرحله دوم وقتی به سن تشخیص می رسیدی مدیر تحصیلی خودت بودی ، چه رشته ای ، چه کتابی و چه استادی انتخاب کنی و مسیر علم را خود فرد طی می کرد الان مدیر تحصیلی سیستم آموزشی است و توقعات خانوادگی و اجتماعی. در مرحله بعد تحولات علمی در فرد استاد محور بود . استاد برای شاگردانش از صفر تا صد دلسوزی می کرد و چتر مادی، معنوی و فکری روی افراد داشت. افراد با استاد زندگی می کردند. اساتید جاهایی تجمع داشتند و مدرسه داشتند . نظام تعلیم و تربیت و تزکیه را از ما گرفتند. سیستم آموزشی که خروجی آن شیخ بهائی ، ابوعلی سینا ، ابوریحان بیرونی و ... بودند . سیر جایگزین سیستم محور و مرکز محور است . شاید این سؤال پیش آید که امروزه این همه دانشمند هسته ای و دانشمندان در حوزه های مختلف داریم .درست است اما این افراد هم طبق همان سیستم و بر اساس تلاش و فرایندی که خودشان داشتند موفق شدند و حتی زمانی که می خواستند در برابر برخی جریانات بایستند چقدر مورد سختی و اذیت قرار گرفتند . ما باید بمانیم و بخوانیم اما شیوه قوی آموزشی را بیاموزیم.

وی ادامه داد: امام زمان «عج»  اول از دل ها غایب شد ، از زبان ها افتاد و بعد غایب شد. امروز اگر امام بخواهد ظهور کند ، باید در قلب ها و دل ها ظهور کند ، بعد به زبان ها جاری می شود بعد زمینه فراهم می شود . امام زمان «عج» خیلی وقته آمده ما باید به سمت امام حرکت کنیم .

از دیگر برنامه ها اجرای استند آپ، مولودی خوانی مداح اهل بیت «ع» آقای محمدی، تقدیر از اساتید با لوح تقدیر  و کتاب، تقدیر از دانشجویان فعال عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه و فعالان فرهنگی که در برپایی این مراسم تلاش شبانه روزی داشتند، همچنین در این مراسم کمک های نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان حادثه سیل اخیر نیز جمع آوری گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر