1398/1/20 سه‌شنبه برگزاری اردوی راهیان نور در دانشگاه پیام نور مرکز گلپایگان تعداد یازده نفر از دانشجویان برادر مرکز به همراه دانشجویان سایر مراکز آموزش عالی شهرستان و هماهنگ با سایر شهرستانهای استان اصفهان با مصوبه کمیته بسیج دانشجوئی استان در قالب یک گروه 44 نفره پس از حضور بر تربت پاک شهیدان و استماع سخنان مسئول ناحیه مقاومت بسیج شهرستان از گلزار شهدای شهرستان عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

این گروه ازدانشجویان در شب اول و دوم در اردوگاه شهیدباکری راهیان نور استان اصفهان واقع در خرمشهر به همراه سایر دانشجویان استان اسکان داده شده و در روز اول پس از توجیه و اجرای برنامه های فرهنگی عازم بازدید از اروند کنار و یادمان شهدای فاو و در عصر همان روز عازم دیار شهدای شلمچه(عملیات کربلای5) شده و تا پاسی از شب در جمع روایتگری سردار یکتا (برنامه بله برون شهدا) حضور یافتند.

در روز دوم در پایانه دریائی خرمشهر(گمرک خلیج فارس) به انتظار رسیدن پیکر115 شهید گلگون کفن جنگ تحمیلی که توسط کمیته جستجوی مفقودین کشف شده نشستند. در این مراسم باشکوه پیکر این شهدا از رزمندگان و نیروی دریائی سپاه تحویل و طی مراسمی بر دوش دانشجویان و خانواده معزز شهدا و مردم شهیدپرور خرمشهر تشییع گردید و به معراج شهدای اهواز انتقال یافت. عصر همان روز دانشجویان عازم یادمان شهدای طلائیه(عملیات خیبر) شده و از روایتگری رزمندگان بازمانده از جنگ تحمیلی قرار گرفتند. محل اسکان در شب سوم اردوگاه شهدای اهواز بود که با برنامه های روایتگری و برگزاری جشن شب میلاد آقا جوادالائمه(ع) همراه بود.

در روز سوم دانشجویان عازم یادمان شهدای فکه، کانال کمیل و حنظله و همچنین سردارشهیدابراهیم هادی قرار گرفتند و در فضای معنوی کانال کمیل با شهدای تشنه لب عهد وفاداری بستند. عصر همانروز در کنار شهر شهیدپرور هویزه در یادمان شهدای هویزه دانشجویان در کنار مزار شهید علم الهدی و شهید مهندس خوشنویسان(از شهدای شهرستان گلپایگان) با آرمان شهدای دانشجو تجدید میثاق نمودند. همجنین دانشجویان در یادمان دهلاویه محل شهادت شهید دکتر چمران با زندگینامه و رشادتهای این شهید والامقام آشنا شدند.

محل اسکان شب چهارم اردوگاه شوش بود که با استقبال و بدرقه پرشور خادمین این اردوگاه شبی به یادماندنی برای دانشجویان رقم خورد. صبح روز چهارم علیرغم بارندگی های شب گذشته با تلاش خادمان شهدا در سپاه و ارتش جاده طولانی از داخل استان ایلام به یادمان شهدای شرهانی خاکریزی و باز شده بود و دانشجویان در این یادمان زیبا که محل عروج 340 شهید دفاع مقدس در رودخانه دویریج بود حضور یافتند و از روایتگری جانبازان عملیات نصر بهره مند شدند. عصر همان روز بازدید از منطقه دشت عباس و سد کرخه صورت گرفت و دانشجویان با کوله باری از خاطره و با زمزمه جمله "شهدا شرمنده ایم" بازدید خود را به پایان رساندند به امید اینکه هر چه زودتر توفیق دعوت شهدا و حضور مجدد در یادمانهای نور نصیب آنها شود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر