1397/12/26 یکشنبه بازدید دانشجویان رشته روانشناسی عمومی دانشگاه پیام نور واحد بهارستان از مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اتیسم و پیش حرفه ای معلولین حضرت فاطمه زهرا (س) شنبه بیست و پنجم اسفند ماه تعدادی از دانشجویان رشته روانشناسی عمومی به همراه اعضای شورای مرکزی این انجمن از مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اتیسم و پیش حرفه ای معلولین حضرت فاطمه زهرا (س) بازدید نمودند.

بر اساس هماهنگی هایی که با این مرکز توسط اعضای انجمن علمی روانشناسی انجام شد، این بازدید میسر گردید. مربیان مرکز به دانشجویان از اهمیت نوع رفتار با کودکان طیف در خودماندگی توضیحاتی ارائه دادند و سپس دانشجویان را  به چند دسته تقسیم کردند زیرا که به خاطر شرایط این کودکان ، تعداد افراد زیاد باعث حواس پرتی و کاهش توجه و افزایش میزان تنش و ناراحتی و بالطبع حتی افزایش مشکلات رفتاری آن ها هم می شد. طیف اتیسم دارای سطح شدید ، معمولی و خفیف در رده های سنی مختلف است.

این کودکان مشکل حسی، درک مفاهیم، مفاهیم انتزاعی، مشکل در روابط اجتماعی و گفتاری دارند که مربیان با الگوهای اصلاح رفتار، گفتاردرمانی ، آموزش مهارت های پیش نیاز ریاضی ، هنر و موسیقی و ... به آموزش و بهبود کودکان کمک می کنند. 

در این مرکز ، کودکان با تشخیص اولیه اختلالات طیف اتیسم حضور داشتند اما همپوشانی اختلالات دیگر در این کودکان علاوه بر اتیسم که اختلال اولیه و بارز آن ها بود تقریباً اختلالات دیگری هم همچون بیش فعالی و نقص توجه را نیز داشتند .

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر