1397/12/18 شنبه بازدید از دهکده ی سالمندان شهرستان نجف آباد توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری، به همت انجمن علمی روانشناسی همدلان دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد، بازدیدی از دهکده ی سالمندان شهرستان نجف آباد برگزار شد.

در این بازدید، ابتدا دانشجویان با مدیر روابط عمومی دهکده، آقای فرهادی دیدار کردند. ایشان ضمن عرض خیر مقدم خدمت دانشجویان و تشکر از این عمل پسندیده، گفت: این آسایشگاه حدود130 نفر سالمند دارد و 20 درصد هزینه ی اداره ی این دهکده توسط خانواده های سالمندان، 20 درصد توسط اداره بهزیستی و مابقی توسط خیرین تامین می شود؛ بنابراین دهکده ی سالمندان با توجه به این که علاوه بر سالمندان گروه خاصی از افراد را نیز حمایت می کند، نیازمند کمک خیرین است.

 پس از دیدار صمیمانه ی دانشجویان با سالمندان این دهکده، نشستی با مدیرعامل این مجموعه، آقای پوراسماعیلی ترتیب داده شد. ایشان ضمن تقدیر از دانشجویان به خاطر این عمل خداپسندانه بیان داشت: طبق تحقیقات، بیش از 72 درصد سالمندانی که از خانواده های خود جدا می شوند در 6 ماه اول دچار افسردگی شده  و حتی بیماری های جسمی آن ها تشدید می شود؛ بنابراین برای جلوگیری از این آسیب ها، ضروری است که به جای سرای سالمندان و آسایشگاه سالمندان، دهکده ی سالمندان داشته باشیم تا سالمندان عزیزی که از خانواده های خود جدا می شوند احساس جدا شدن از زندگی نداشته باشند.

پس از این نشست، دانشجویان از نمایشگاهی که دراین مجموعه ایجاد شده و شامل آثار نوستالژیک زندگی دهه های 40 تا 60 بود، بازدید کردند. 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر