1397/12/18 شنبه دیدار صمیمی رئیس و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با کودکان بی سرپرست به مناسبت روز احسان و نیکوکاری به مناسبت روز احسان و نیکوکاری، رئیس، کارکنان علمی، اداری و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با کودکان بی سرپرست ملاقات نمودند.

به همین منظور و در جلسه ای که در صبح همان روز برگزار گردید دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس این دانشگاه با تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و روز احسان و نیکوکاری در راستای کمک به نیازمندان جامعه، اظهار داشت: برگزاری جشن عاطفه‌ها در آغاز سال تحصیلی و جشن نیکوکاری در آغاز سال نو از جمله محوری‌ترین برنامه ها در کمک به نیازمندان است.

وی افزود: هفته نیکوکاری (از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه) به منظور جذب کمکها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند برگزار می شود.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع آوری می شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکرد های ویژه ای است که از جمله آنها می توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

ایرج پور گفت: نوع دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری است در واقع خداوند متعال تمایل به کمک کردن به همنوعان را به صورت یک شناخت در قلب هر بشری الهام کرده است و عمل نیکوکاری به صورت نور الهی در قلب و سرشت انسان وجود دارد.

در این نشست مقرر گردید که همکاران علمی و اداری به دلخواه و در حد بضاعتشان کمک های نقدی خود را جمع آوری نمایند و کمک های مذکور به کودکان بی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اردستان اختصاص یابد.

به حمد الهی و با توجه به حس نوع دوستی همکاران، این پیشنهاد با استقبال عمومی و کم نظیر کارکنان و اعضای علمی دانشگاه مواجه شد و همانند سال های قبل با حضور صد در صدی خود در این امر شرکت نمودند.

در این نشست مبلغ قابل توجهی جمع آوری شد که تصمیم بر آن شد از این مبلغ برای این عزیزان پوشاک تهیه و در یک اقدام خداپسندانه، با حضور در مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، این هدایا تقدیم این فرشته های آسمانی گردد.

در این‌ دیدار که سرشار از صفا و معنویت‌ بود رئیس و کارکنان با حضور در جمع‌ ایتام‌ و کودکان‌ بی‌سرپرست‌ آنان‌ را مورد مهر و محبت‌ و ملاطفت‌ قرار دادند.

در این دیدار دکتر محمد ابراهیم ایرج پور با اشاره‌ به‌ یتیمی‌ پیامبر بزرگ‌ اسلام ‌(ص‌) و حضرت‌ علی‌ (ع‌) در دوران‌ کودکی‌ و شخصیت‌ عظیم‌ این‌ دو بزرگوار، خاطرنشان‌ کرد: بسیاری‌ از دانشمندان‌، علمای‌ بزرگ‌ و شخصیت‌های‌ برجسته‌ تاریخ‌ در شرایط محروم‌ بودن‌ از کانون‌ گرم‌ خانواده‌، رشد کردند و با تلاش‌، پشتکار، عزم‌، اراده‌ و غیرت‌ خود به‌ جایگاهی‌ رسیدند که‌ دیگران‌ حسرت‌ آن‌ را می‌خورند.

قرائت قرآن و خواندن شعر توسط این فرشتگان آسمانی و اهدای هدایای به این عزیزان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ایرج پور در پایان سخنان خود از زحمات‌ مسئولان‌ سازمان‌ بهزیستی‌  و مرکز نگهداری کودکان‌ بی‌سرپرست‌ قدردانی‌ کرد.

در انتهای این مراسم سرکار خانم قاسمی بیان داشت: کار نیکوی انفاق و کمک به عزیزان موهبتی است که خداوند بزرگ نصیب هر کسی نخواهد کرد. آنان که با روح بلند و مناعت طبع، با دل پر محبت و دستانی گشاده و بخشنده، همنوعان خود را چون خود دوست دارند و شیرینی و طعم خوش زندگی را برای دیگران نیز آرزو دارند. اینان به یقین در پیشگاه حق تعالی عزیز و گرامی اند و از بهترین پاداش برخوردارند.

قاسمی ادامه داد: شما سروران که با محبت ها و عنایت های خویش در کمک به ایتام این مرکز، پیش قدم و در این راستا با تقبل هزینه هایی این مرکز را یاریگر بوده اید و هستید در نزد خداوند تعالی از مقربانید.

وی افزود: اینجانب برخود فرض می دانم از حسن التفات عمل نیکو شما عزیزان مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام نمایم و از آن کریم دانا و بینا، خیر دنیا و آخرت شما نیکوکاران ارجمند را مسالت نمایم.

امید است همه ما بتوانیم در این امر خداپسندانه شرکت نماییم.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر