1397/11/29 دوشنبه برگزاری نشست کار آفرینی با رویکرد اشتغال در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با حضور رئیس و مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان، جناب آقای پیمان آقایی عضو هیات علمی دانشگاه، فرماندار شهرستان اردستان و جمعی از کارآفرینان و صاحبان ایده، جلسه کار آفرینی و خلق ثروت با رویکرد اشتغال در اتاق جلسات این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جلسه با اشاره به ایجاد مرکز خلاقیت و شکوفایی در این دانشگاه، بیان کرد: برای تحقق این هدف ( خلق ثروت و کارآفرینی) باید مدل سازی نمود و نمونه های عملی در این زمینه را معرفی کرد.

ایشان خاطر نشان کرد: ایجاد فرصت های شغلی پایدار در سایه رونق اقتصادی در کسب و کار میسر می شود و برای توسعه فعالیت های کارآفرینان و صاحبان ایده باید از تمامی ابزارهایی که پیشرفت های علمی را در اختیار افراد قرار می دهد استفاده کرد.

در ادامه دکتر پیمان آقایی عضو هیات علمی این دانشگاه گفت: برای رسیدن به هدف کارآفرینی و اشتغال زایی، باید برنامه عملیاتی آن که شامل مراحل مختلفی از جمله طراحی، شروع، پیاده سازی و نهادینه سازی است صورت پذیرد همچنین گروههای کاری و اقداماتی که در بازه زمانی معین باید انجام پذیرد مشخص شوند.

وی بیان کرد: اشتغال آفرینی از مسائلی است که باید با جدیت پیگیری شود لذا در شهرستان اردستان نیز که از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم در این زمینه برخوردار است باید این فعالیت را با جدیت بیشتری دنبال کرد.

 ایشان با اشاره به تاسیس مرکز خلاقیت و شکوفایی در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان گفت طرح ها و ایده های زیادی جهت تجاری سازی مطرح می شود، ولی طرح ها می بایست توجیه تجاری سازی داشته باشند و بر اساس مطالعات نیاز سنجی که از طرف صنعت صورت می گیرید انجام شود.

ایشان در ادامه اظهار داشت: دانشگاهها در طول حیات خود دوره ها و نسلهای مختلفی را پشت سر گذاشتند و الان در نسل دانشگاه های كارآفرین می باشیم. نسل اول نسل دانشگاه آموزش محور بود، نسل دوم دانشگاههای پژوهش محور و نسل سوم دانشگاه های كارآفرین می باشد. دانشگاههای مهم دنیا از دو نسل قبل گذشته اند و در حال حاضر به دانشگاههای كارآفرین تبدیل شده اند و درآمد دانشگاههای مطرح دنیا از شركت های كار آفرین است.

این عضو هیات علمی با اشاره به اوضاع نا به سامان اقتصادی كشور عزیزمان گفت موقعیت کنونی ایجاب می كند كه از نیرو و توان داخلی خودمان بیش از گذشته استفاده كرده و در راستای حل مشكلات بوجود آمده اقدامی انجام دهیم هر چند تحریمهای ظالمانه ای که بر کشور تحمیل شده برای مردم مشكلات عدیده ای را به وجود آورده ولی برای مراكز علمی و دانشگاهی فرصت مناسبی است که از آن راستای شكوفایی استعدادها استفاده کنیم و آنچه را که کشور نیاز دارد و دیگران منع می کنند با همت و برنامه ریزی بتوانیم تامین کنیم.

آقایی خاطر نشان کرد: تا زمانی که تفکرمان را تغییر ندهیم کارآفرین نخواهیم شد و کارآفرینی یک فرآیند است نه یک نتیجه و هیچ فردی کارآفرین به دنیا نمی آید.

وی در خصوص ارائه طرح های پیشنهادی گفت از شما دعوت شده تا نظرات، ایده ها و طرح های خود را برای اجرای هر چه بهتر آن ارائه دهید و ما هم حمایت خود را برای تحقق این طرح ها اعلام می داریم.

در پایان نیز دکتر تاملی فرماندار شهرستان اردستان ضمن اشاره به ضرورت و نیاز به تشکیل این نشست و این قبیل جلسات، از رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و کارکنان این دانشگاه و اهتمام ایشان به امر اشتغال و کارآفرینی قدردانی کرد و بیان داشت یکی از دغدغه اساسی مقام معظم رهبری و دولت ایجاد شغل برای جوانان است.

ایشان ضمن اینکه خودباوری، آینده نگری و ایجاد اشتغال، کارآفرینی و مهارت آموزی را مهم دانست، بیان داشت مهاجرت نخبگان و نبودن بستر حمایت از پژوهشگران جوان شهرستان از مشکلات این قشر جامعه است وی گفت: وجود مرکزی که بتواند از ایده ها و طرح های مبتکرانه جوانان نخبه حمایت کند برای شهرستان اردستان ضروری بود که امیدواریم با تاسیس مرکز خلاقیت و شکوفایی در این دانشگاه شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان خلاق این شهرستان باشیم.

تاملی ضمن اشاره به اینکه مقرر بود مرکز کارآفرینی و اشتغال در سطح شهرستان تاسیس شود بیان داشت: با توجه به وجود مرکز خلاقیت و شکوفایی در این دانشگاه و جلوگیری از موازی کاری، این مرکز تاسیس نگردید و تصمیم بر آن شد تا تمام توان شهرستان در جهت تقویت مرکز خلاقیت و شکوفایی این دانشگاه صرف شود و تمامی موانع موجود در مسیر اشتغال پایدار رفع شود چرا که برای افزایش اشتغال باید موانع را از سر راه کارآفرینان و ایده پردازان برداشته شود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر