1397/10/29 شنبه برگزاری اولین جلسه توجیهی کانون هلال احمر در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان اولین جلسه توجیهی کانون هلال احمر دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با موضوع آشنایی با اهداف و دوره های آموزشی هلال احمر با حضور مسئول امور فرهنگی، دبیر و اعضای این کانون در اتاق کنفرانس این دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، ابراهیم زاهدزاده ضمن تبریک به اعضاء جدید کانون هلال احمر، حضور افراد جوان فعال در حوزه هلال احمر را بعنوان یکی از برترین فعالیت های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر محسوب نمود.

ایشان اظهار داشت: این نشست به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف فرهنگی، امدادی و بشردوستانه برگزار گردیده است و برای ایجاد تحول و نتیجه گیری بهتر از پتانسیل های موجود در کانون های دانشجویی هلال احمر باید در خط مقدم فعالیت های بشردوستانه ایستاده و جایگاه بالای فعالیت های کمک به هم نوع نسبت به سایر فعالیت ها در کانون مد نظر باشد.

وی با تاکید بر قرار گرفتن کشورمان روی کمربند زلزله بیان داشت آموزش های امدادی می تواند موجب ارتقای سطح آمادگی در برابر مخاطرات و حوادث در جامعه شود، دانشجویان را تشویق نمود تا در دوره های امداد و نجات شرکت نمایند و یادگیری این مسائل را امری ضروری دانست.

زاهدزاده همچنین بر امداد جاده ای اشاره کرد و گفت: فراگرفتن مهارت های امداد و نجات جاده ای در بین افراد جامعه موجب می شود تا افراد در هنگام بروز حوادث در کنار حفظ آرامش فردی، امکان کمک به مصدومان را نیز داشته باشند.

ابوالفضل مظفری دبیر کانون هلال احمر نیز ضمن تقدیر و تشکر به پاس همکاری و مساعدت مسئولین دانشگاه، عنوان کرد: هدفی که می تواند کانون های دانشجویی هلال احمر را در محور واحدی جمع کند، تا بتوان به اهداف بشردوستانه رسید، استخراج وظایف دانشجویی در حیطه فعالیت های بشردوستانه و تنظیم برنامه های خاص در کانون دانشجویی است.

 وی گفت: استقلال ، بی غرضی، عدم وابستگی، جهان شمولی، یکپارچگی،  هماهنگی و انسانیت اصول اساسی و اهداف جمعیت هلال احمر و همچنین اصول هفت گانه  نهضت بین المللی صلیب سرخ می باشند.

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر در ادامه جلسه به توضیح دوره های امداد و نجات پرداخت که شامل نجات جاده ای، نجات کوهستان ، نجات بهمن ، نجات آوار و ... می باشد.

وی در رابطه با زمان ، تعداد  ساعات و همچنین نحوه ثبت نام در دوره ها، توضیحات کاملی را ارائه و به سوالات اعضا پاسخ داد.

در پایان اعضای کانون هر کدام در مورد مشکلات دانشجویی و کانون هلال احمر صحبت کردند و وظایف اعضا مشخص شد.

لازم به ذکر است کانون دانشجویی هلال احمر به عنوان یکی از کانون های فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان مجددا در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ فعالیت خود را با حضور بالغ بر 30 نفر از علاقه مندان در این حوزه از سر گرفت.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر