1397/10/8 شنبه برگزاری اولین اجلاس نماز شهرستان خوانسار با عنوان شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز در دانشگاه پیام نور مرکز خوانسار اولین اجلاس نماز شهرستان خوانسار با عنوان شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز با همکاری دانشگاه پیام نور مرکز خوانسار و ستاد اقامه نماز با حضور حجت الاسلام رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان، حجت الاسلام خواجه کریمی امام جمعه شهرستان، کمالی فرماندار شهرستان، جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی، فرهنگی و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز خوانسار برگزار گردید.

دکتر کمالی فرماندار شهرستان با بیان این که اقامه نماز در جامعه باعث کاهش آسیبهای اجتماعی می شود بر برگزاری نماز جماعت در ادارات، مدارس و دانشگاهها تأکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام موسوی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان، ضمن ارائه گزارشی از روند مراحل برگزاری اجلاس بر لزوم برنامه ریزی جدّی برای فعالیّتهای فرهنگی شهرستان با محوریّت نماز تأکید کرد و ایجاد دغدغه بیشتر بین مدیران، کودکان، نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف جامعه برای اقامه نماز را خواستار شد.

سپس حجت الاسلام خواجه کریمی امام جمعه شهرستان با اشاره به آیه شریفه « انّ الصلوه کانت علی المؤمنین کتابا موقوتا» اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز بین مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان نیازمند کار جمعی و مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط است.

در ادامه حجت الاسلام رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان، عدم آگاهی و بینش و دانش عموم مردم نسبت به نماز، ضعف در تبلیغات نمازی، ضعف اعتقادات به ویژه معاد، ضعف هویّت دینی، عملکرد بد برخی از مسئولین، دعوت ناشیانه والدین و تنبلی را از جمله موانع اقامه نماز در جامعه به ویژه در میان نسل جوان دانست.

حجت الاسلام رنجبر همچنین تأکید کرد: برنامه های آموزشی نماز در دوران مدارس باید همه جانبه و فراگیر باشد تا شمار بیشتری از دانش آموزان به خواندن نماز ترغیب شوند.

لازم به ذکر است در این اجلاس از تعدادی از فعالیّن و خادمین نماز با اهدای لوح تقدیر شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر