1397/10/5 چهارشنبه همایش شناخت عرفانهای نوظهور با همکاری دانشگاه پیام نور مرکز اردستان همایش شناخت عرفانهای نو ظهور به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی در سالن همایش های این اداره برگزار گردید.

هدف از برگزاری این همایش، آشنایی جوانان و نوجوانان با ناهنجاریها، مشکلات و شبهات دینی و عرفان های متعدد نو ظهور بود.

در ابتدای همایش حجت الاسلام و المسلمین محمدی پیچیدگی‌های زندگی در جوامع امروزی و شهرهای بزرگ همراه با شلوغی‌ها، جنون سرعت و مسابقه‌های افراد بشری به سوی مصرف‌گرایی بیش از حد و مسائلی از این دست و نیز دور شدن مردم شهرها از زندگی طبیعی و به دنبال آن ایجاد فشارهای روحی و روانی، دور شدن از معنویت، افزایش مادی گرایی، فرصت‌طلبی و فراموشی ارزش‌ها و کرامات اخلاقی را باعث ایجاد نوعی خلاء شده و از علل گرایش انسان ها به عرفان های نوظهور دانست از این رو ایجاد هرگونه روزنه‌ای تحت عنوان کلاس معنوی، آرامش روحی و روانی، تفکر و خودشناسی، به شدت موجب جذب افراد به ویژه صدمه‌دیدگان از وضعیت روزافزون مشکلات زندگی شهری و تمدن به اصطلاح پیشرفته صنعتی گردیده است.

ارائه تعاریف از شیطان پرستی، باورهای شیطان پرستان، علایم و نمادهای شیطان پرستی، تاریخچه و پراکندگی این گروه از دیگر موضوعات این همایش بود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد که عرفانهای غیرحقیقی و کاذب این میل به معنویت را به انحراف و بیراهه بکشد، اضافه کرد: باید با معرفی عرفانهای حقیقی بویژه عرفانهای شیعی در مقابل عرفانهای غیرحقیقی به این انگیزه ها پاسخ داد.

ایشان ترویج و گسترش فرقه های منحرف و عرفانهای نوظهور را از جمله هجمه فرهنگی و دینی غرب دانست و عنوان کرد: دانشگاه و دانشجویان به عنوان نسل روشنفکر جامعه به دلیل تهاجم فرهنگی غرب بیش از پیش نیازمند شناخت این افکار و اندیشه های مخرب و منحرف است.

در این همایش به توضیح اجمالی در خصوص عرفان های نوظهور در ایران از جمله "سای بابا"، "رام الله"، " اوشو"، " اکنکار"، " عرفان سرخ پوستی "، " دالایی لاما "، " یوگا " و "عرفان حلقه" پرداخته شد و کلیپ هایی در خصوص این عرفان ها و گرایش افراد مشهور و سرشناس من جمله بازیگران، ورزشکاران و افراد نخبه علمی به آنها و سرانجام شوم گرایش افراد به این عرفان ها به نمایش درآمد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر