1397/10/2 یکشنبه نشست رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با دانشجویان فعال فرهنگی این نشست با حضور رئیس و مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و با شرکت دانشجویان فعال فرهنگی و دانشجویان جدیدالورود علاقه مند به فعالیت های فرهنگی برگزار شد.

در ابتدا دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین، کارشناسان و دانشجویان فعال فرهنگی، اهم اهداف و برنامه های فرهنگی دانشگاه را تشریح کرد و به زمینه سازی جهت بروز توانایی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان اشاره کرد.

دکتر ایرج پور توسعه فرهنگ نقادی و آزاداندیشی، ایجاد روحیه شاد همراه با معنویت در محیط دانشجویی، توسعه مطالبات عمومی دانشجویان و ایجاد روحیه تعهد و اخلاق و رفتار حرفه ای را از جمله وظایف یک دانشجوی فعال برشمرد.

ایجاد فضای امن و با نشاط برای دانشجویان، ایجاد بستر جهت توانمندسازی نشریات دانشگاه، اختصاص فضای فیزیکی به کانون ها و تشکل‌ها، کمبود بودجه فرهنگی و مشکلات ورزشی بعضی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

دکتر محمد ابراهیم ایرج پور در ادامه سخنان خود افزود: یکی از نکات مثبت نشست با فعالین فرهنگی و دانشجویی، بحث و نقد منصفانه مسائل مربوط به دانشگاه است که می توان به راحتی آن را بیان داشت و به نتیجه رسید. از سویی دیگر هر کدام از شما عزیزان نماینده جمعی از دانشجویان هستید که با طرح سوالات و نظرهای خود می توانید مطالبات تعداد زیادی از دانشجویان را برآورده کرده و در سایه نقد سازنده، به نتایج مطلوب هم دست پیدا کنید.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی با محوریت دانشجویان می تواند تاثیر مضاعفی بر جذب سایر دانشجویان در مشارکت حوزه های مختلف مدیریت فرهنگ بگذارد اساس حیات و ادامه کار دانشگاه را حضور و فعالیت دانشجویان دانست و بیان داشت بدون مشارکت و فعالیت شما عملاً هرگونه تلاش و اقدامی به نتیجه نخواهد رسید و امکانپذیر نیست.

وی کانون های دانشجویی را کانون تحولات جریانات فرهنگی در دانشگاه ها دانست و گفت: نباید سنگرهای اساسی فرهنگی در دانشگاه مغفول بماند و اگر از ظرفیت های حوزه فرهنگی و کانون های دانشجویی و تشکل های اسلامی و سیاسی به خوبی بهره نگیریم قافیه را در این حوزه می بازیم.

در ادامه این نشست مسئولین و دبیران تشکل‌ها، کانون ها و نماینده نشریات به بیان مشکلات، دغدغه ها و مطالبات و پیشنهادات خود پرداختند.

 نماینده دبیران کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه به نمایندگی از سایر کانون ها به بیان مشکلات موجود در مسیر انجام فعالیت های فرهنگی دانشجویی پرداخت.

نماینده دبیران انجمن های علمی دانشجویی به لزوم شفافیت مالی برای تشکل ها و انجمن ها و کانون های دانشجویی پرداخت و گفت در صورت مشخص بودن هزینه اختصاص داده شده، هر تشکل یا کانون می تواند برنامه ریزی مناسب تری برای برگزاری برنامه های خود داشته باشد.

پس از پایان بیان نظرات همه دانشجویان حاضر در جلسه، رئیس دانشگاه ضمن تشکر از حضور و بیان نظرات فعالین دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر همه کشور با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند گفت: بدون شک هنر و فرهنگ را نباید به پول محدود کرد چرا که هنر و فرهنگ بسیار ارزشمند است.

در خاتمه نیز نمایندگان دانشجویان و حاضرین در جلسه از رئیس دانشگاه پاسخهایی در خصوص موارد مطرح شده دریافت کردند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر