1397/9/26 دوشنبه برگزاری کارگاه آموزشی ایدز و تست تشخیص سریع HIVدر دانشگاه پیام نور مرکز وزوان کارگاه آموزشی ایدز و تست تشخیص سریع HIV توسط کارشناسان شبکه بهداشت درمان شهرستان و کانون همیاران سلامت با حضور دانشجویان و کارکنان در دانشگاه پیام نور مرکز وزوان برگزار گردید.

هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی کلی در خصوص بیماری ایدز ، نحوه انتقال ، انتقال از مادر به جنین ، انجام آزمایش HIV بود که با حضور و سخنرانی آقای زمانی فر کارشناس مسئول بیماریهای واگیردار از شبکه بهداشت و درمان شهرستان و خانم شاد بهر کارشناس مسئول امور آزمایشگاههای شهرستان ، انجام گردید.

در این کارگاه آقای زمانی فر ضمن تأکید به اهمیت پیشگیری و شناسایی موارد جدید بیماری  HIVتوضیحاتی در خصوص برنامه‌های مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و اقدامات انجام شده ارائه داد.

کارشناس مسئول این برنامه با اشاره به کاهش سن ابتلا و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس اچ آی وی گفت: باید اطلاع رسانی درست و علمی و به دور از هرگونه برخورد احساسی در این زمینه صورت گیرد و نسل جوان که بیشترین قشر در معرض خطر کشور را تشکیل می‌دهند، راه‌های پیشگیری و انتقال این بیماری را بدانند.

در پایان تست رایگان (محرمانه) تشخیص ویروس HIV برای کلیه دانشجویان و کارکنان در دانشگاه پیام نور مرکز وزوان انجام گرفت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر