1397/9/24 شنبه برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه پیام نور مرکز وزوان مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور امام جمعه شهر حجت الاسلام محمدیان و اعضای شورای اسلامی شهر و جمع کثیری از دانشجویان و اساتید در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز وزوان برگزار شد.

در این مراسم دکترحسن رضا یوسفوند رئیس مرکز با بررسی مختصر حوادث 16 آذر 1332 در دانشگاه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهیدان، حرکت های عظیم و سرنوشت ساز دانشگاهیان و فریاد اسلام خواهی ،عدالت طلبی ، ظلم ستیزی و استقلال طلبی آنان رامهم خواند و حضور دانشجویان  را بهترین دلیل دلگرمی و انگیزه برای حرکت در مسیر پر مسئولیت رشد و بالندگی دانست.

ایشان اظهار داشت: در 16 آذر سال 1332 دانشجویان ایرانی در برابر نظام سلطه با شجاعت و ایمان به گونه ای مقاومت کردند که حرکتشان در تاریخ ایران به عنوان حماسه ای ماندگار به ثبت رسید.

وی بیان نمود: در آن دوران دانشجویان ایرانی در راه عدالت خواهی و عدم حضور بیگانگان در کشور جانشان را تقدیم کردند تا در جامعه سایه اجنبی ها حاکم نباشد.

شهدای دانشجوی 16 آذر سال 1332 در واقع به دانشجویان و ملت ایران آموختند که باید در مقابل نظام سلطه ایستادگی کرد تا ایران اسلامی پایدار باشد.

دکتر یوسفوند رسالت دانشجویان امروز ایران اسلامی را خطیر دانست و اظهار داشت: این قشر بیدار و آگاه جامعه باید با هوشیاری و ولایت مداری در پاسداشت از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه مسیر دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها محل تحول و توسعه کشور هستند یادآور شد: این تحول و توسعه کشور، محقق نمی شود مگر اینکه به مقوله علم آموزی توجه ویژه ای شود. دانشگاه باید مبدأ حرکت های دانش بنیان باشد تا از این طریق بتوان توسعه متوازن را شاهد بود.

حجت الاسلام محمدیان ضمن گرامیداشت روز دانشجو، این روز را بعنوان نماد آینده نظام اسلامی برشمرد و با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری اظهار داشت: مدیریت کشور توسط دانشجویان و دانشگاهیان اداره می شود و اگر دانشجویان بر اساس معیارهای اسلامی و انقلابی تربیت شوند کشور در آینده به اوج عزت وسربلندی نایل خواهد شد.

پخش کلیپ و اجرای موسیقی سنتی با هنرمندی آقای سید فخرالدین موسوی از برنامه های دیگر این جشن بود که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور وزوان برگزار شد.

در پایان این مراسم از دانشجوبان نخبه و برتر در زمینه های علمی، ورزشی و … با اهدا لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

 

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر