1397/9/24 شنبه برگزاری کارگاه امداد و نجات در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان به همت کانون دانشجویی هلال احمر و با همکاری امور فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و با مساعدت جمعیت هلال احمر شهرستان، کارگاه عمومی امداد و نجات در این مرکز دانشگاهی برگزار شد.

این کارگاه پس از عضویت اعضا در کانون دانشجویی دانشگاه و برگزاری جلسه آشنایی با سازمان جوانان و با نام نویسی از افراد علاقمند جهت شرکت کارگاه آموزش امداد و نجات، انجام شد.

رییس هلال احمر شهرستان اردستان تصریح کرد: با توجه به درخواست دانشجویان عضو کانون دانشجویی دانشگاه، جهت برگزاری کارگاه آموزشی امداد و کمک های اولیه، دوره اول این کارگاه در محیط آموزشی دانشگاه اجرا شد.

وی گفت: این کارگاه شامل دوره تئوری و عملی بود که در برگیرنده موضوعاتی از قبیل تشریح اصول هفتگانه هلال احمر، چادرزنی، تزریقات، کنترل فشارخون و … بود.

این کارگاه که با همکاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان، امور فرهنگی و کانون هلال احمر دانشگاه پیام نور مرکز اردستان و با حضور دانشجویان عضو کانون برگزار شد با نشستی صمیمی همراه بود.

در این نشست توضیحاتی درباره فعالیت‌های کانون از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارتقای فرهنگ سلامت، آموزش کمک‌های اولیه و ... ارائه شد.

در ادامه، خانم ذبیحی مسئول آموزش و معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در هلال احمر گفت: بزرگ‏ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است که مهم‏ترین بخش آن را در نسل جوان می‏توان یافت، با عنایت به ضرورت و اهمیت طراحی و برنامه ‏ریزی فعالیت‏ها و خدمات آموزشی جوانان و همچنین با توجه به اساسنامه جمعیت هلال‏ احمر که به صراحت در خصوص آموزش جوانان به منظور آماده ‏سازی آنان در انجام خدمات امدادی و عام‏ المنفعه اشاره می‏ کند بر آن شدیم دوره های آموزشی را با همکاری دانشگاه و کانون دانشجویی هلال احمر با مباحث کاربردی در این دانشگاه برگزار کنیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان بیان کرد: برگزاری اینگونه دوره ها علاوه بر افزایش توان امدادی اعضا و نیروها، آموزش راه و روش‌های جدید و مدرن علمی را نیز به دنبال دارد..

ابراهیم زاهدزاده مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان نیز ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی، با بیان اینکه این دوره‏ ها با هدف آگاه ‏سازی افراد و ایجاد انگیزه و جذب نیروهای جدید برگزار می شود افزود: این آموزش ها باید جهت توانمندسازی اعضا و با محوریت‏های امدادی فرهنگی و اجتماعی برگزار شود.

ایشان الهام بخشی، ترغیب، تسهیل و ترویج کلیه فعالیت‌های بشردوستانه که محور اصلی کار جمعیت هلال احمر است را امری بسیار مهم تلقی کرد و بیان داشت این دانشگاه با تمام توان خود آماده همکاری با این سازمان می باشد.

وی با اظهار خرسندی از برگزاری این دوره آموزشی بر استمرار برگزاری کارگاه های آموزشی تاکید کرد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر