1397/9/13 سه‌شنبه برگزاری همایش اردستان در آینه تاریخ و ادب ایران و تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان همایش اردستان در آینه تاریخ و ادب ایران و تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب، با حضور دکتر حسین مسجدی دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان، فرماندار و جمعی از نویسندگان و شاعران شهرستان اردستان و با شرکت کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان در سالن همایش های این دانشگاه برگزار گردید.

در ابتدای مراسم فضل اله بصیرت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان در همایش اردستان در آینه تاریخ و ادب ایران و نقش خادمان فرهنگ مکتوب در دانشگاه پیام نور به معرفی حجت الاسلام احمد علی صادقی اردستانی پرداخت و گفت: ایشان دارای 70 تالیف است که امروز بنا داریم از تعدادی از نویسندگان حاضر در این همایش تجلیل کنیم.

بصیرت بیان داشت: یکی از توانمندی های شهرستان، فرهنگ مکتوب و شعر و ادب است.

سپس حجت الاسلام و المسلمین صادقی اردستانی نیز گفت: امروز ارتباط روحانیت با آموزش و پرورش قوی نیست و اقدام و عمل در آن مشهود نیست.

احمدعلی صادقی اردستانی اظهار داشت: در بحث اخلاق به معنای عام ما از اروپا و دنیا جلو هستیم ولی بدلیل محدودیت نتوانسته ایم خوب با دنیا ارتباط برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: اخلاق، امروز از ضروریات جامعه ماست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه دکترحسین مسجدی دانشیار دانشگاه اصفهان در این مراسم گفت: اردستان جواهری است در میان کویر ولی متاسفانه در باب تاریخ و رجال اردستان کاری که در خور آنها باشد انجام نشده است و نامی از آنها بر خیابان و کوچه ای وجود ندارد.

وی عنوان کرد: لازم است بخشی را در نهادهای شهرستان راه اندازی کنند تا در زمینه مفاخر و رجال و آثار فرهنگی تاریخی فعالیت کرده و ایشان را به جامعه معرفی کنند .

استاد دانشگاه اصفهان ابراز داشت: اردستان نیروهای فرهیخته زیادی دارد که باید از آنها استفاده کرد و آثار آنها را به جوانان نشان داد.

مسجدی گفت : باید از هنر معماری، قاب سازی و درب سازی که در امامزاده ها و آثار تاریخی موجود است حفاظت شود و نباید اجازه داد بعنوان مرمت در آنها تغییر داده شود.

استاد دانشگاه ادامه داد : ثلث سیادت در ایران از این شهرستان بوده و وجود املاک اوقافی در منطقه نشان از فرهنگ غنی اردستان دارد.

همین طور بسیاری از موقوفه های اصفهان توسط مردم این منطقه مثل عرب عامری وقف شده است.

فرماندار اردستان نیز گفت: ما آماده تشکیل بنیاد فرهنگ شهرستان هستیم و نگران از بین رفتن فرهنگ شهرستان هستیم نه نداشتن کارخانه، آسفالت و ...

تجلیل از نویسندگان و شاعران برجسته شهرستان و اجرای گروه موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این همایش بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر