1397/9/12 دوشنبه برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهید آیت الله مدرس و روز مجلس در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان همایش ملی بزرگداشت شهید آیت الله مدرس و روز مجلس با حضور آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و شهردار شهر اردستان و روسای ادارات و ارگان ها در سالن همایش های دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر حمید رضا تاملی فرماندار محترم شهرستان اردستان گفت: در واقع شهید بزرگ آیت الله مدرس که القاب برای او کوتاه و کوچک است، ستاره درخشانی بود بر تارک کشوری که از ظلم و جور رضاشاهی تاریک می‌نمود و تا کسی آن زمان را درک نکرده باشد ارزش این شخصیت عالی مقام را نمی شناسد، ملت ما مرهون خدمات اوست.

وی تصریح کرد: دهم آذرماه، یادآور تلاش ها و مبارزات تاریخی، نماد حق طلبی، اسوه آزادگی و آزادیخواهی روحانی برجسته و متعهد به اسلام و ملت، شهید آیت الله سید حسن مدرس فرزندی از دیار اردستان است که همواره بر علیه رژیم جور و فساد و قلدر آن زمان، همچون کوه استوار، ایستادگی نمود تا بهانه ای نیک باشد برای نامگزاردن به نام روز مجلس.

ایشان اظهار داشت: هم پوشانی و مناسبت نامگذاری روز مجلس با سالروز شهادت شهید مدرس، آیتی جاودان از بیان شاخص های اصیل و ماندگار مسیر مبارزه و ایستادگی وکلای ملت در مقابل استبداد و استعمار بیگانه و دفاع از کیان و استقلال کشور است، که سرانجام فصل زرینی را در تاریخ ایران اسلامی رقم زد.

تاملی اضافه کرد: شهید مدرس به بعنوان الگوی شایسته ی نمایندگی مجلس اسلامی شناخته می شودکه امیدواریم همه نمایندگان از روش و سیره ایشان استفاده کرده، قوانینی تصویب نمایند که راهگشای مشکلات جامعه باشد.

تاملی اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره روحانی اسوه و مجاهد، شهید آیت‌ا… سیدحسن مدرس فرا رسیدن دهم آذرماه روز مجلس شورای اسلامی را به تک تک نمایندگان محترم  مجلس به ویژه حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد نماینده محترم مردم شریف اردستان در مجلس تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت در برداشتن گام های بلند و استوار در مسیر پیشبرد و ارتقای اهداف و آمال عالی میهن عزیزمان ایران و اردستان عزیز از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

سپس حجت الاسلام و المسلمین لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به بیان ویژگی های شخصیتی آیت الله مدرس پرداخت.

در ادامه مسعود پزشکیان در همایش ملی مدرس در دانشگاه پیام نور این شهرستان با بیان اینکه تمامی کارهایی که پیامبران انجام می دادند برای کسب رضای خدا بوده است، اظهار کرد: مشکلات امروز ما به خاطر نداشتن تقواست؛ اگر تقوا داشتیم امروز این مشکلات در جامعه وجود نداشت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی محافظه‌کارانه عمل می کنیم، تصریح کرد: دلیل این موضوع تنها ترس نسبت به از دست دادن پست و مقام است، اما بزرگمردانی در تاریخ ایران همچون مدرس دلبسته دنیا نبودند و شجاعانه در مقابل ظلم و استبداد می ایستادند و حرف حق را می‌زدند و جایگاه و صندلی برای آنان ارزشی نداشت.

وی با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال از انقلاب فقر، بیکاری و اعتیاد در جامعه وجود دارد، افزود: برخی نمایندگان مردم فکر می کنند چون نماینده هستند باید در همه امور نظر دهند، کسی که جرات می کند بدون علم حرف بزند تقوا ندارد.

سپس آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس بیان داشت: امروز به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی ایران، مردانی بزرگ در دامان کشور پرورش یافته اند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در همایش ملی مدرس در دانشگاه پیام نور اردستان با بیان اینکه علما بعد از انبیا و اولیا الگو هستند، اظهار کرد: اگر امروز برای بزرگانی مانند شهید آیت الله مدرس همایش و مراسمی برگزار می کنیم هدف این است که برای ما الگو باشند چراکه مدرس حیات و مرگش برای همگان یک الگو است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در هر لباس و جایگاهی تنها به فکر خدمت به مردم باشند، گفت: در زمان آیت الله مدرس تنها این مرد بزرگ بود که به فکر پیشرفت و آبادانی مردم و کشور بود و دیگر نمایندگان نه تنها به فکر ایران نبودند بلکه با حق و حقیقت هم مخالف بودند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: امروز به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی شامل افرادی دلسوز و شجاع است که دغدغه آنان رفع مشکلات مردم است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اقدامات بسیاری در زمینه‌ زیرساخت‌هایی همچون آب، نیروگاه، برق و تلفن انجام  شده است، گفت: امروز موشک هایی داریم که دقیق به هدف مورد نظر برخورد می کند و در زمینه دفاعی پیشرفت خوبی داشته ایم این موضوع دقیقا همان چیزی است که آمریکا از آن می ترسد.

در پایان مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه برگزاری همایش ملی شهید آیت الله مدرس که در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار شد، از تمبر یادبود نکوداشت روز اردستان که همزمان با دهم آذر روز شهادت آیت الله مدرس است، رونمایی کرد.

شایان ذکر است که در پایان این مراسم، با اهدای لوحی از سوی آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر اصفهان از مسعود پزشکیان قدردانی شد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر