1397/9/3 شنبه بازدید رئیس،کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان از کتابخانه مرکزی شهرستان اردستان به دنبال آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برآن شد تا از بستر ایجاد شده استفاده نماید و به منظور ترغیب دانشجویان به مطالعه بیشتر، بازدیدی را برای دانشجویان این دانشگاه از کتابخانه مرکزی این شهرستان فراهم کند.

به همین منظور رئیس، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه به اتفاق از کتابخانه مرکزی این شهرستان بازدید نمودند و نشستی صمیمانه را  با کتابداران این کتابخانه داشتند.

در ابتدای این نشست دکتر محمد ابراهیم ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب، کتاب خوانی و کتابدار و تشکر از تمامی عزیزانی که در عرصه کتاب و کتاب خوانی فعالیت می نمایند و زحمت می کشند بیان داشت کتاب و کتابت در رشد حیات اجتماعی نقش به سزایی دارد روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می شود و به همین دلیل تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده و همه همت اولیای اسلام بر این بوده است که  تمامی انسان ها به سوی روشنایی کتاب رهنمون شوند.

ایشان خاطر نشان کرد: نقش کتابخانه در انتقال علوم به افراد بسیار سازنده است از این رو کتابخانه را می توان به عنوان کانون همایش صاحب نظران در نظر گرفت.

وی اظهار داشت: این نهاد می تواند بالندگی و شکوفایی استعدادها را به ارمغان آورده و در فرجام به تولید اندیشه، دانش و فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.

در ادامه خانم باقری رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان اردستان ضمن عرض خیر مقدم به تمامی مهمانان، سخنان خود را با معرفی کتابخانه عمومی شهرستان اردستان آغاز کرد و گفت: کتابخانه مرکزی شهرستان اردستان با دارا بودن کتاب های نفیس، ارزشمند و به روز، یکی از کتابخانه های عمومی بزرگ و مهم در استان است.

باقری گفت در این کتابخانه، افراد عضو یا میهمان می توانند کتاب مورد نظر خود را از طریق بگراند یا از طریق رایانه جست و جو کرده، نام و کد منبع مورد نظر خود را به مسئول مربوطه تحویل نمایند.

وی خاطر نشان کرد: این کتابخانه قابلیت آن را دارد که در صورت عدم وجود کتاب درخواست شده در این کتابخانه و وجود آن در سایر کتابخانه های عمومی،  کتاب مورد نظر ظرف مدت 48 ساعت در اختیار عضو مربوطه قرار گیرد.

ایشان ضمن تاکید بر اهمیت کتاب و کتاب خوانی و نقش دانشگاهها در اشاعه فرهنگ کتاب خوانی، گفت وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور است که دراشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مساله کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند تا هنگامه خجسته ای پیش آید که در آن، «کتاب» همه جا، برای همه کس و در همه وقت به وفور یافت شود و مطرح باشد و نیز هیچ کس در هیچ جا، هیچ بهانه ای برای کتاب نخواندن نداشته باشد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر