1397/8/27 یکشنبه برگزاری کارگاه معیارهای ازدواج موفق در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان

در این نشست مباحث ذیل توسط سرکار خانم رهنما (کارشناس ارشد روانشناسی و مدرس دانشگاه) ارائه گردید:

  • معیارهای لازم برای ازدواج
  • آسیب پذیری دختران امروز
  • شش بلوغ مورد نیاز برای ازدواج
  • ازدواج برای رسیدن به حال خوب (رضایت خاطر و فرار از افسردگی و ...)
  • ملاکهای جامعه برای خانواده
  • تاثیر خانواده بر انتخاب همسر

در پایان جلسه نیز، برنامه پرسش و پاسخ برگزار گردید.

در ابتدای این نشست ابراهیم زاهد زاده مسئول فرهنگی دانشگاه به دلایل و ضرورت ازدواج اشاره کرد و با توجه به احادیث و روایات متعدد، اهمیت این موضوع را بیان کرد.

وی رسیدن به آرامش در بالین خانواده را مهمترین نتیجۀ یک ازدواج موفق دانست و در ادامه عوامل مؤثر و بسیار مهم روانشناختی در خصوص انتخاب درست و تصمیم‌گیری‌های قبل، حین و بعد از ازدواج را بیان کرد و به چالش‌های پیش‌روی فرد را اشاره کرد.

زاهدزاده کسب مهارت‌هایی همچون خودشناسی، تصمیم‌گیری، ارتباط مؤثر، ابراز عاطفه و صمیمیت، همدلی و همراهی و توانایی حل اختلاف را برخی از مهمترین مهارت‌های مورد نیاز برای افراد در همه مراحل ازدواج و زندگی پس از آن دانست.

در ادامه رهنما، استاد روانشناسی این دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم جوانان در آستانه ازدواج، چگونگی برخورد و نتیجه گیری درست در جهت انتخاب همسر دلخواه و شایسته می باشد اظهارداشت: آشنا نبودن جوانان و دانشجویان با مباحث بنیادی زندگی مشترک از جمله آسیب های ازدواج دانشجویی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شناخت همراه با آگاهی و بینش صحیح طرفین از یکدیگر قبل از ازدواج را یک ضرورت است گفت در مرحله اولیه انتخاب همسر، باید حساسیت را کنارگذاشت عشق و علاقه ازروی احساس به تنهایی نمی تواند ملاکی برای ازدواج باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به روابط دوستانه دختر و پسر و تاثیر آن در زندگی مشترک جوانان، شرایط لازم و مناسب جهت ازدواج جوانان و... مطالبی را متذکر و توضیحات مختصری در خصوص موارد فوق بیان داشت.

لازم به توضیح است این جلسه با مشارکت  انجمن علمی روانشناسی و دانشجویان این رشته همراه بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر