1397/8/13 یکشنبه برگزاری ششمین یادواره شهدای گمنام شهرستان اردستان با همکاری امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ششمین یادواره شهدای گمنام شهرستان اردستان با همکاری امور فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برگزار شد.

یادواره شهدای گمنام شهرداری اردستان با هدف تجلیل از مقام شامخ شهدای گرانقدر و تجدید پیمان با امام امت حضرت آیت اله خامنه ای ( مد ظله العالی ) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با همکاری امور فرهنگی و بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه پیام نور مرکز اردستان ، دفتر بسیج دانشجویی شهرستان اردستان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهرداری و حوزه مقاومت امام علی ( ع ) صبح روز سه شنبه 25 مهر ماه در محل  پارک شهرداری این شهرستان با حضور پر شور آحاد مردم، مسئولین، دانشجویان، دانش آموزان و ... برگزار گردید.

در ابتدای مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صابری در جایگاه حاضر و در وصف سید و سالار شهیدان و همچنین دردانه ایشان حضرت رقیه ( س ) به مدیح سرایی و روضه خوانی پرداخت.

در ادامه برگزاری مراسم ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در پارک شهرداری اردستان، سردار محمد احمدیان از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از مدافعان حرم اهل بیت (ع ) با بیان خاطراتی از همرزمان شهیدش افزود این شهداء واقعاً برای این شهرستان برکت هستند و ما امروز اینجا گردهم آمده‌ایم که به نسل امروز و فردا بگوئیم و یادآوری کنیم که مبارزه رزمندگان اسلام تمام نشده و ادامه دارد و رزمندگان ما در جای جای دنیا در حال مبارزه هستند تهران و سوریه فرقی ندارد و این آرامش امروز را مدیون شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حریم اهل بیت ( ع ) هستیم.

احمدیان با سخنرانی جذاب و پر محتوای خویش، خاطرات و حماسه آفرینی های رزمندگان، ایثارگران و شهدای دفاع‌ مقدس را در اذهان زنده و رشادت‌ها و ایثارگری‌های این بزرگ مردان تاریخ را برای نسل جوان تبیین نمود و سعی بر آن نمود تا جوانان عزیزمان را بیش از پیش با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کند. 

ایشان ضمن قدردانی و تشکر فراوان از عوامل برگزاری این یادواره، به واسطه دغدغه و نگاه ویژه به این شهدا گفت: شش سال است که میزبان این دلاوران هستیم و زیارت قبور این دلیر مردان تاریخ تلنگری است به خود من و یک زدودن زنگاری از قلبی همچون قلب من که ازصبح تا ظهر دچار زنگار می‌شود.

وی شهیدان را مظهر عدالت، عظمت، پایداری، انسجام ملی، دلاورمردی، شجاعت، ایثار و عشق به اسلام و رهبری دانست و گفت: بنده مطمئن هستم مردم شهرستان اردستان به میزبانی این شهداء والامقام افتخار می‌کنند.

ایشان خاطر نشان کرد: این مسیر پرتلاطم با حمایت، هدایت، نظارت و راهنمایی نایب بر حق مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، ولی فقیه زمان، مقام معظم رهبری طی خواهد شد و این راه مانند مسیری که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در 14 قرن پیش پیمودند، گم نمی‌شود و راه این شهدا ادامه خواهد داشت.

در پایان تمامی شرکت کنندگان در مراسم، با حضور بر سر قبور مطهر شهدای گمنام ضمن تجدید میثاق با ایشان، ادای احترام و قرات فاتحه نمودند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر