1397/8/12 شنبه اولین همایش تجلیل از کارآفرینان نمونه شهرستان در دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد در راستای حمایت از کالای ملی به ابتکار دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد اولین همایش تجلیل از کار آفرینان نمونه شهرستان نجف آباد، برگزار گردید.

در اولین برنامه این همایش، یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی صنعتی کشور با نام گاز سوزان که در آن بیش از 1000 نفر بطور مستقمیم مشغول به کار هستند، معرفی گردید. این برنامه با حضور هیات مدیره شرکت گازسوزان، مسئولین اداره صنعت و معدن، دانشگاه های شهرستان نجف آباد، معاون سیاسی فرماندار نجف آباد و اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد در سالن همایش ها، برگزار شد.

لازم بذکر است که محصولات این شرکت در محوطه نمایشگاهی دانشگاه به مدت 5 روز معرفی و در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفت.

     در ابتدای این برنامه دکتر آیت رئیس دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد ضمن خیر مقدم به اهالی علم و صنعت در ارتباط با هدف و وظیفه دانشگاه پیام نور  از اجرای چنین برنامه ای گفت : یکی از وظایف دانشگاه در عرصه فرهنگ وایفای نقش اجتماعی ارزیابی علمی ارزش هاست. بدین طریق که جامعه خود تولید ارزش می کند، و ارزشهای ماندگار تبدیل به هنجار اجتماعی می شوند، در تبدیل هنجارها به ارزش دانشگاه می تواند نقش داشته باشد،یعنی می تواند پیش بینی نماید که ارزشهای جدید، چه عواقبی خواهند داشت. و از آنجا که قرار است دانشگاه مسایل را علمی ببیند و علمی تحلیلی کند، دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد تصمیم گرفت، امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است، نسبت به عزیزانی که در شهر خودمان برای تولید و اشتغال تلاش کردند- که این از نظر دانشگاه به عنوان یک ارزش است- معرفی صورت بگیرد، و جالب اینکه تحقیقات ما نشان داد که در این شهرستان موارد بی نظیری در عرصه تولید و صنعت موجود است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد استفاده از تجارب دیگران را از دیگر اهداف دیگر دانشگاه از این برنامه برشمرد و افزود: در واقع یکی از وظایف ما دانشگاهیان ترویج همت است تا نشان بدهیم که باید تلاش کرد زیرا کوشش بیهوده به از خفتگی است.

دکتر آیت سخنان خود را با این شعر حافظ به اتمام رساند: برسر تربت ما چون گذری همت خواه.

     دکتر ابوالقاسم مرادی عضور هیات مدیره و مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی گازسوزان نیز که فعالیت صنعتی خود را از سال 1348 شروع کرده است در سخنان خود در این همایش گفت: علم و تعهد باید با هم همراه باشد تا بتوان به نتیجه رسید و شرکت گاز سوزان دارای نیروهای متخصص، کارآمد و دارای علم می باشد و تا کنون 18 عنوان کتاب توسط متخصصان این شرکت تالیف گردیده است، تاکید کرد که بدون تلاش نمی توان به قله های موفقیت رسید و ما اگر با مدیریت صحیح از نیروهای متخصص موجود در کشور استفاده کنیم می توانیم در بسیاری از زمینه ها قطب صنعتی دنیا شویم.

مدیر عامل شرکت تولیدی صنعتی گاز سوزان در مورد این شرکت گفت: شرکت تولیدی صنعتی گازسوزان در سال 1359 با هدف توسعه  و خودکفایی در تولید تجهیزات و خدمات مورد نیاز صنعت گاز کشور تاسیس گردید. یکی از اولین تولیدات این شرکت در شبکه توزیع و گازرسانی شهری،رگولاتورهای گاز خانگی می باشد. درحال حاضر این واحد صنعتی در قالب پنج واحد تولیدی، محصولات متنوعی رابه شرح ذیل  در سایزها و کلاس های مختلف طراحی ، تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می نماید.کنتورهای گاز خانگی و صنعتی(شامل دیافراگمی، آلتراسونیک،جرمی حرارتی،کارتی-اعتباری،توربینی) ، رگولاتورهای خانگی و صنعتی ،اتصالات عایقی ، شیرهای مسدود کننده و صنعتی، فیلترهای گازخشک،ایستگاه های تقلیل فشار و اندازه گیری با قابلیت مانیتورینگ و کنترل از راه دور .این واحد تولیدی صنعتی با دارابودن بیشتر از 1250 نفر نیروی انسانی مجرب ، سالیانه 3 درصد از گردش مالی خود را در حوزه تحقیق و توسعه محصولات و خدمات مورد نیاز صنایع داخلی و خارجی سرمایه گذاری می نماید.

همچنین در این همایش کلیپ هایی از خط تولید شرکت تولیدی صنعتی گازسوزان پخش شد و تندیس یادبود همایش به شرکت کنندگان اهدا شد. و نیز دکتر سید سعید آیت با اهدای لوح تقدیر و یادبود از شرکت تولیدی صنعتی گازسوزان به عنوان کارآفرین نمونه تجلیل به عمل آورد.

در حاشیه این همایش برخی مسئولین از جمله معاون سیاسی فرماندار شهرستان، و مسئولین شرکت تولیدی گازسوزان، مسئولین دانشگاه علمی کاربردی نجف آباد، و مسئولین اتاق بازرگانی و صنعت و معدن، با دکتر آیت ملاقات و گفتگو کردند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر