1397/7/30 دوشنبه برگزاری کارگاه تولد دوباره در راستای مقابله با معضل اعتیاد و تحقق بخشیدن به استراتژی کاهش تقاضا و رویکرد در دانشگاه پیام نور واحد مبارکه انجمن علمی روانشناسی دانشگاه پیام نور واحد مبارکه در راستای برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد کارگاه آموزشی تولدی دوباره را با حضور دو نفر از بهبود یافتگان برگزار نمود.

در این برنامه از دو نفر بهبود یافتگان دعوت شد تا با حضور در جمع دانشجویان از دوران اعتیاد و پس از اعتیاد صحبت نمایند. در ابتدای برنامه دو نفر خود را معرفی نمودند و از چگونگی زندگی خود و اینکه چطور به اعتیاد روی آوردند صحبت کردند و یاد آور شدند برای بسیاری از کسانی که گرفتارِ اعتیاد هستند، گام نخست یا «تصمیم‌گیری برای تغییر» سخت‌ترین گام خواهد بود، این تردید کاملا طبیعی محسوب می‌شود. ترک اعتیاد مستلزم تغییرات زیادی است، مثلا تغییر در:

با وجود اینکه می‌دانید ماده‌ی مخدری که گرفتارش هستید در زندگی شما مشکل‌ساز شده است اما، طبیعی است که برای ترکش به کشمکش درونی دچار شوید. ترک اعتیاد به زمان، انگیزه و حمایت اطرافیان احتیاج دارد. شما حق دارید قبل از شروع درمان، موقعیت شخصی خودتان را ارزیابی کنید.

بهبود یافتگان از دلایل روی آوردن به مواد مخدر،چگونگی امرار معاش،برخورد اطرافیان با آنها، خاطرات خود و... صحبت نمودند و در آخر هم در از دلایل ترک اعتیاد صحبت کردند.

در پایان دانشجویان نیز سوالاتی که داشتند مطرح نمودند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر