1397/6/25 یکشنبه برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با آتش نشانی و خدمات ایمنی در دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد در راستای دانش افزایی کارکنان کارگاه آموزش آشنایی با آتش نشانی و خدمات ایمنی با حضور آقایان مقصودی و بیگی از کارشناسان آتش نشانی نجف آباد و رئیس دانشگاه ، کارمندان و اعضای هیات علمی در دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد برگزار گردید.

     مقصودی کارشناس آتش نشانی نجف آباد اکسیژن، حرارت و مواد سوختی را سه ضلع مثلث آتش معرفی کرد و گفت: این سه عامل هر وقت به برسند حریق رخ می دهد و جهت اطفاء حریق کافی است دو ضلع این مثلث حذف شود. مهمترین ضلع این مثلث مواد سوختنی است که تنوع زیادی دارد و برای اطفاء حریق باید بدانیم چه چیزی در حال سوختن است تا بتوانیم تمهیدات مناسب آن ماده را برای اطفاء حریق و نوع عملیات را مشخص کنیم .

      در ادامه مقصودی مواد سوختنی را به پنج دسته جامدات ، مایعات ، گازها ، برق ، مواد منفجره تقسیم و در مورد آنها و نحوه برخورد با آن و رعایت نکات ایمنی لازم در مورد این مواد توضیح داد.

     در پایان این کارگاه دو ساعته پس از پاسخگویی به سوالات ، کارکنان در محوطه دانشگاه به انجام عملیات اطفاء حریق به صورت عملی پرداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر