1397/6/11 یکشنبه دکتر آیت : دغدغه دانشجویان دانشگاه پیام نور با سایر دانشجویان دانشگاه ها در رفع مشکلات کشور یکسان است. رئیس دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد، در کارگروه تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور گفت : دغدغه دانشجویان دانشگاه پیام نور با سایر دانشجویان دانشگاه های تراز اول در رفع مشکلات کشور یکسان است.

دکتر آیت در ادامه اظهار داشت: اختصاصی شدن برخی دانشگاه ها به ارگان ها، منجر به مشخص نبودن جایگاه شغلی دانش آموخته ها در ارگان های دولتی شده است.

آیت با اشاره به نقش اجتماعی دانشگاه افزود:  دغدغه دانشجویان دانشگاه پیام نور با سایر دانشجویان دانشگاه های تراز اول در رفع مشکلات کشور یکسان است.

 

کارگروه تخصصی نظارت،‌ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور در ادامه کارگاه برگزار شده توسط وزرات عتف در محل دفتر ریاست ستاد دانشگاه پیام نور استان اصفهان تشکیل جلسه داد.

رئیس گروه ارزیابی دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور در این کارگروه عنوان کرد : وجود دانش آموخته های بدون شغل و با سطح علمی متفاوت منجر به کاهش کیفیت آموزشی و از بین رفتن انگیزه ها در جامعه می شود.

انوری زاده افزود : تضمین کیفیت زمانی انجام می شود که ما در زمینه تولید علم، ارتقا هیأت علمی و دانشجو بر اساس ظرفیت ها و مأموریت ها خروجی متناسب داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به امور انجام گرفته در دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور اقداماتی که برای آینده برنامه ریزی شده است را مطرح نمود.

رئیس گروه آمار و برنامه ریزی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف گفت: تا زمانی که جایگاه و مأموریت سازمان مشخص نشود در بحث ارزیابی به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید.

صفری افزود: وقتی نگاه جامعه به موسسات آموزش عالی با محوریت درآمدزایی باشد،‌نباید از زیر نظام ها انتظار کیفیت داشته باشیم.بحث کیفیت هنوز دغدغه اجتماعی نشده و انتظار خانواده ها از تولید مدرک به کیفیت مدرک نرسیده است.

 درادامه جلسه پرسش هایی نیز پیرامون مسائل پیش روی دانشگاه پیام نور در بحث نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عنوان شد.

انتشاری،‌معاون آموزشی دانشگاه پیام نور نجف آباد عنوان کرد برخی تعاریف در دانشگاه پیام نور وجود دارد که برای دانشگاه های دیگر صدق نمی کند و این موضوع باید در ارزیابی این دانشگاه لحاظ شود.

دکتر ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان نیز در صحبت هایی رفع برخی مشکلات که از سوی وزارت خانه ایجاد می شود را برای صحت انجام ارزیابی خواستار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر