1397/4/6 چهارشنبه نشست بسیج اساتید منطقه لنجان و تعامل و همفکری با بسیج دانشجوئی و بسیج اقشار با حضور دکتر باقری در دانشگاه پیام نور مرکز زرین شهر در راستای تقویت و انسجام بسیج اساتید منطقه لنجان و تعامل و همفکری با بسیج دانشجویی و بسیج اقشار، جلسه ای با حضور روسای دانشگاه های شهرستان لنجان و مسئولان بسیج شهرستان و استان در دانشگاه پیام نور مرکز زرین شهر برگزار گردید.

در این نشست دکتر سلیمانی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز زرین شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران و تبریک روز بسیج اساتید به تمامی حاضران و با اشاره به وجود 9 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در شهرستان لنجان خواستار فعال شدن بسیج اساتید به عنوان یک قشر در بسیج اقشار شهرستان لنجان گردید. عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان اصفهان ارتباط میان بسیج اساتید و بسیج دانشجوئی در شهرستان را بسیار اثرگزار دانست و بر حضور نماینده بسیج اساتید در جلسات شورای فرهنگی دانشگاهها تاکید کرد.

پس از آن دکتر باقری رئیس بسیج اساتید استان اصفهان به حضور اساتید انقلابی و ارزشی در دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت : بخشی از وظیفه اساتید به تربیت نیروهای انقلابی و دلسوز اختصاص یافته و ورود به حل مسائل و مشکلات کشور بخشی دیگر از وظیفه اساتید می باشد. این استاد دانشگاه به استفاده از ظرفیت علمی اساتید توسط مسئولان اشاره کرد و اظهار داشت: زبان علم داشتن اساتید بسیجی نکته مهم دیگری می باشد که باید به آن توجه شود.

وی دو رویکرد تحول و اثربخشی را از رویکردهای مهم بسیج اساتید عنوان کرد و از 4 هدف اصلی در بسیج اساتید شامل ورود به حوزه معرفت افزائی، جنگ نرم، حل مسئله و کارهای زمین مانده نظام نام برد. وی شهرستان لنجان را با 9 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارای پتانسیل بسیار بالا در خصوص ایجاد قشر بسیج اساتید در بسیج اقشار شهرستان لنجان دانست.

پس از آن دبیر بسیج اقشار شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت. برومند شهبازی به بیان جایگاه بسیج اساتید از دیدگاه رهبری و نقش ویژه دانشگاه که همواره از اهم امور و مبدا تحولات جامعه است اشاره کرد و گفت : انتظار جامعه از نخبگان علمی ارائه راهکارهای علمی و عملی برای حل مشکلات کشور است. استاد مدیریت دانشگاه  پیام نور با اشاره به سازماندهی 16 قشر بسیج در شهرستان لنجان شامل دانشجوئی، فرهنگیان، ورزشکاران، مداحان، هنرمندان، کارگری، کارمندی، پیشکسوتان، اصناف، مهندسین صنعت، طلاب، پزشکان، جامعه زنان، مساجد،مهندسین کشاورزی، عشایری، رسانه، حقوقدانان و اساتید، خواستار برگزاری جدی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها گردید.

وی راه حل مشکلات کشور را برداشتن گامهای کوچک و موثر با اصول علمی عنوان کرد.

در پایان اعضای جلسه به بحث و گفتگو پیرامون تشکیل قشربسیج اساتید در بسیج اقشار شهرستان لنجان پرداختند.

دکتر نوروزی رئیس دانشگاه پیام نور واحد زاینده رود، دکتر شاه نظری رئیس دانشگاه پیام نور باغبهادران، روسای دانشگاههای آزاد و علمی کاربردی و غیر انتفاعی شهرستان لنجان، علیزاده مسئول بسیج دانشجوئی شهرستان لنجان، زارعان مدیر نظارت و بازرسی بسیج اساتید استان اصفهان، دبیر بسیج اقشار شهرستان لنجان و اعضای شورای کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور مرکز زرین شهر از اعضای حاضر در جلسه بودند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر