1396/8/24 چهارشنبه گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی توسط رئیس و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، چهارشنبه بیست و چهارم آبان ماه مصادف با اولین روز از هفته کتاب، رئیس و جمعی از مسئولین دانشگاه پیام نور مرکز اردستان از اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان بازدید و با مسئول و کتابداران دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدا نکویی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن خیر مقدم به مسئولین گزارشی از تعداد اعضاء، امکانات و تجهیزات و ... ارائه نمود و بیان داشت حضور مدیران و شخصیت های فرهنگی در این مکان باعث دل گرمی و تشویق سایر افراد به کتاب و کتابخوانی خواهد بود و در پایان خواستار همکاری همه دستگاه های فرهنگی علی الخصوص دانشگاه پیام نور با ادره کتابخانه های عمومی شهرستان شد.

دکتر ایرج پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان در این بازدید، نقش کتابداران را در ارائه خدمات مطلوب آموزشی و پژوهشی مهم ارزیابی کرد و ضمن تبریک ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی، از فعالان این عرصه قدردانی کرد و بیان داشت کتاب بزرگترین سرمایه و ابزاری برای ارتقا و رشد افراد و در نهایت پویایی جامعه است.

وی، رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری را مرهون میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه دانست و افزود: با توجه به رسالت دانشگاه‌ها در حوزه آموزش و پژوهش، ضرورت افزایش مطالعه و کتابخوانی در مراکز آموزش عالی امری انکارناپذیر است.

وی با اشاره به نگرانیهای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص پایین بودن سرانه مطالعه در کشور،  بر ضرورت فرهنگ سازی مناسب برای رشد و توسعه کتابخوانی تاکید کرد.

ایرج پور گفت: دانشگاه پیام نور مرکز اردستان برای هر گونه همکاری با کتابخانه های عمومی و رشد نهادهای فرهنگی و آموزشی شهرستان جهت تشویق مردم به روی آوردن به کتاب و کتابخوانی و توسعه فرهنگ اهدا کتاب، آمادگی کامل دارد.

ایشان کتب موجود در این کتابخانه را به لحاظ کمیت و کیفیت مثبت ارزیابی نمود و اظهار داشت با ترویج فرهنگ اهدا کتاب و انتقال کتب از کتابخانه های خصوصی به کتابخانه های عمومی، می توان ظرفیت کتابخانه ها را به طور چشمگیری بالا برد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر