1396/9/20 دوشنبه برگزاری مراسم روز دانشجو و جشن ولادت پیامبر اعظم «ص» و امام جعفر صادق «ع» در دانشگاه پیام نور واحد بهارستان همزمان با روز دانشجو و ولادت پیامبر اعظم « ص» و امام جعفر صادق «ع» با حضور رئیس واحد جناب آقای دکتر سقائی ،حجت الاسلام و المسلمین صانعی امام جماعت واحد ، اساتید ، کارکنان و دانشجویان مراسم جشنی در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور واحد بهارستان برگزار گردید .

رئیس دانشگاه پیام نور واحد بهارستان دکتر سقائی ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی و تبریک روز دانشجو اظهار داشت : « برخی از تاریخ ها هستند که ماندگارند و باید قدرشان را دانست . یکی از این تاریخ ها ، روز 16 آذر است . امیدوارم شما دانشجویان قدر این صندلی ها ،  قدر جوانی و دوران دانشجویی را بدانید » .  

دکتر محسن نصری از اساتید دانشگاه اصفهان و نویسنده کتاب « عطر فرشته » ضمن عرض تبریک روز دانشجو  و ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام «ص» و امام جعفر صادق «ع» گفت : « بیداری دانشجویی از 16 آذر سال 1332 شروع شد و تا به امروز ادامه دارد . جوانان ما دانش هسته ای را با روحیه و تفکر انقلابی دارند و این دلیل ترس و نگرانی دشمن از دانشمندان هسته ای ماست . قدرت سخت « علم و دانش» با قدرت نرم « تفکر ، برنامه ریزی و تدین» می شود قدرت هوشمند و این را جوانان و دانشجویان کشور ما دارند و این یعنی بیداری دانشجویی . وقایع 16 آذر ماه 1332 آغاز جریان روز دانشجو با استکبار ستیزی آمریکا شروع می شود که مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی 3 شهید  این جریان هستند و دکتر مصطفی چمران مجروح 16 آذر 1332 در دانشگاه تهران است . نقش دانشجو در پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، در 8 سال دفاع مقدس و ... نقش محوری بوده است . دانشجو باید بصیرت سیاسی داشته باشد و نمونه و مصداق بارز آن شهید حجت الله کرمی دانشجوی این دانشگاه است که با حضور در مناطق عملیاتی پیرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل شد . شهداء مصداق بارز آتش به اختیار بودند .

ایشان در ادامه با خواندن جملاتی از دکتر مصطفی چمران و شهید علم الهدی سخنان افزود: دانشجوی شهید 22 ساله ، شهید علم الهدی فرمانده سپاه در هویزه در نامه ای خطاب به دکتر شهید چمران و حضرت امام خمینی «ره»  اینگونه می نویسد : « من در هویزه مقابل دشمن ایستاده ام ، 62 نفر نیرو دارم که 22 نفر اسلحه ندارند ، اما تا آخرین قطره خون ایستادگی می کنم. » آیا اگر ما بودیم ، ما هم اینگونه می نوشتیم ؟  » .

پس از آن از دانشجویان رتبه برتر تحصیلی  ، دانش آموختگان، دانشجویان فعال در امور فرهنگی  ، برندگان مسابقه کتابخوانی کتاب « ده درس پیرامون امر به معروف و نهی از منکر» با اهداء لوح و هدایایی ، تقدیر به عمل آمد .

از دیگر برنامه های اجراء شده  می توان به ،  اجرای مولودی توسط مداح اهل بیت «ع» آقای جمالی نیا  و برنامه سه شنبه های مهدوی اشاره نمود .

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر