1396/9/13 دوشنبه برگزاری کارگاه شیوه های مطالعه علمی در دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان به همت کانون علمی حقوق در دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان کارگاه شیوه های مطالعه علمی با دعوت از آقای دکتر حسین مسجدی در محل کتابخانه مرکز برگزار شد .

دکتر مسجدی در ابتدا از ضرورت مطالعه در زندگی روزمره صحبت نمود و از کتاب به عنوان غذای روح یاد کرد.

ایشان بیان داشت : همانطور که انسان در شبانه روز 3 ساعت از وقت خود را به طور متوسط برای غذا خوردن صرف می کند، باید بتواند حداقل 3 ساعت برای مطالعه وقت بگذارد و این 3 ساعت را میانگین و معیار مطالعه قرار داد.

وی از مضرات فضای مجازی نیز  سخن گفت و اظهار داشت که بعضی افراد 5 تا 6 ساعت در روز خود را سرگرم جستجو در صفحات مجازی  میکنند و این به معنای مطالعه نیست.

ایشان اظهار داشت : میزان مطالعه در جامعه  ایران  بسیار کم است و به همین دلیل جهل و نادانی در زندگی مردم باعث ایجاد خرافات می شود و افراد باید به مطالعه و پژوهش روی آورند و به  مستندات علمی  تکیه کنند.

   عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان یاد آور شد: مطالعه،  ورزش ذهن است و حافظه افراد با معرفت، متفاوت است. ممکن است کسی حافظه خوبی نداشته، اما از سواد و معرفت زیادی برخوردار باشد. معرفت چکیده و حاصل مطالعاتی است که در ذهن می ماند و انسان با آن زندگی می کند. مطالعه ی زیاد و افزایش معرفت می تواند انسان را به فردی متواضع تبدیل کند و سبک زندگی فرد ، راه رفتن و حتی غذا خوردن او را تغییر دهد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر