1396/8/24 چهارشنبه برگزاری همایش واژگان انگلیسی ده فرمان در دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد به همت انجمن علمی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد و با حضور و سخنرانی آقای امین محمد مستاجران دانشجوی دکترای آموزش زبان انگلیسی دانشگاه تربیت مدرس تهران و مدرس دوره های تخصصی زبان در تهران و نجف آباد همایش واژگان انگلیسی ده فرمان در مرکز نجف آباد برگزار گردید.

انجمن مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد علت برگزاری این همایش را مشکل بسیاری از فراگیران زبان انگلیسی در یادگیری و به خاطر سپردن واژگان اعلام کرد.

      در این همایش که با استقبال خوب دانشجویان رشته زبان انگلیسی و دیگر دانشجویان علاقه مند همراه بود، ابتدا دکتر مستاجران به اشتباهات رایج دانشجویان در یادگیری واژگان اشاره کرد و سپس به معرفی ده روش موثر در یادگیری واژگان زبان انگلیسی پرداخت. این روش ها شامل تکیه نکردن بر فراگیری واژگان بصورت ترجمه یک به یک انگلیسی به فارسی و خارج از بافت، ضرورت یادگیری تلفظ ، نوشتار، نشانه ،معنا و مفاهیم واژگان، فراگیری دستور زبان و استفاده مناسب واژگان در جمله، فراگیری همنشنینی  و ترکیب واژگان ،تفاوت میان واژگان هم معنا ،فراگیری گونه اجتماعی واژگان و همچنین هم خانواده های واژگان می باشد.

در پایان ایشان یادآور شد فراگیری واژگان نیازمند زمان و تمرینات مستمر می باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر