1397/4/3 یکشنبه برگزاری بیست و یکمین مراسم سالگرد سردار تفحص شهید علیرضا غلامی با حضور پر رنگ دانشگاه پیام نور مرکز اردستان مراسم بیست و یکمین سالگرد سردار تفحص شهید علیرضا غلامی با حضور رئیس و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز اردستان، نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهر مهاباد، نیروی مقاومت بسیج شهر مهاباد، پیشکسوتان حضور در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و ارادتمندان به مقام شامخ شهدا در محل گلزار شهدای شهر مهاباد برگزار گردید.

در این مراسم حجت السلام و المسلمین سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و همچنین یاد و خاطره فرمانده گروه تفحص لشکر 14 امام حسین (علیه السلام ) بیان داشت: از خداوند متعال درخواست داریم که مسیر، هدف، نگاه و زندگی ما را در مسیر، هدف و سرانجام شهدا قرار بدهد.

ایشان ضمن اشاره به مقام والای این شهید و رشادت های ایشان در زمان جنگ تحمیلی بیان داشت: وی پس از جنگ تحمیلی نیز جبهه را رها نکرد و همچون گذشته از سال 1367 تا هنگام شهادت به مدت 9 سال درگروه تفحص (تجسس) اجساد مطهر شهداء فعالیت مستمر داشت او با این اعتقاد هر ماه همسر و دو فرزند خردسالش محمدرضا و دانیال را به امید خدا رها میکرد و برای تفحص و کشف جنازه های مطهر شهداء راهی مناطق جنگی می گردید و با گذشتن از میادین مین و تله های انفجاری و خریدن هزاران خطر به جان، در جستجوی پلاک شهیدی یا گور دسته جمعی شهدا تلاش می کرد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، سردار شهید علیرضا غلامی را  الگویی مناسب در دفاع از ناموس، میهن و اسلام دانست و ایشان را نه تنها یک افتخار برای شهرستان اردستان بلکه برای کل کشور دانست.

شهید سردار علیرضا غلامی مهابادی در سال 1343 در شهر قهرمان پرور مهاباد دیده به جهان گشود و پس از گذراندن دوره های ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان موفق به اخذ دیپلم تجربی گردید و به عنوان بسیجی راهی جبهه های نور علیه ظلمت شد و تا پایان جنگ تحمیلی بالغ بر پنجاه ماه از عمر عزیزش را در پاسداری و حراست از انقلاب اسلامی و آرمانهای رهبر فقید انقلاب در مناطق غرب و جنوب میهن اسلامی گذارند و در عملیاتهای بدر ،‌کربلای 3 ، کربلای 4 ،‌کربلای 5، ‌فتح ماووت، ‌والفجر 1، والفجر8 ،‌ والفجر 10 و دیگر عملیاتهایی که از سال 1362 تا پایان جنگ تحمیلی به عهده لشکر 14 امام حسین علیه السلام گذاشته شده بود، فعالانه شرکت کرد و از سال 1365 به عنوان مسئول واحد تعاون این لشکر، همچون مولایش حضرت سیدالشهداء (ع) حمل اجساد مطهر شهداء را از میدان نبرد تا پشت جبهه به عهده گرفت.

شهید غلامی علاوه بر اینکه در ایام جنگ ‌مجروح گشت مدتی نیز به علت مسمومیت شیمیایی در بیمارستان بستری بود اما این مصدومیت و مجروحیت ها او را از مسیری که انتخاب کرده بود باز نمی داشت. شهید سردار غلامی هیچگاه از صراط مستقیم الهی دور نگشت و فریب تزویر و دورویی ها او را بخود مشغول نساخت و دین خود را به دنیای دیگران نفروخت. او همواره از رنگ باختن ارزشهای انقلاب و جنگ تحمیلی و رشد ضد ارزشها در اجتماع اسلامی و کنار گذاشتن پیشکسوتان جنگ و جهاد و آتش و خون ، سخت اندوهگین بود .

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر