1396/8/24 چهارشنبه برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع «سلامت روان در محیط دانشگاهی » در دانشگاه پیام نور مرکز وزوان دانشگاه پیام نور مرکز وزوان با همکاری انجمن روانشناسی عمومی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع «سلامت روان در محیط دانشگاهی » نمود.

این کارگاه با هدف سلامت روان در محیط دانشگاهی با تدریس آقای وزیری کارشناس شبکه بهداشت و درمان و حضور دانشجویان برگزار شد .

وزیری با اشاره به اهمیت سلامت روان اظهار داشت: « سلامت روان از جمله مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود لذا درصد قابل توجهی از بیماری های جسمانی، ریشه روان شناختی دارند و بهره مندی از بهداشت روان می تواند بر سلامت جسم اثر مثبتی داشته باشد.»

وی افزود: «بهداشت روانی، یعنی داشتن احساس آرامش و امنیت درون و به دور بودن از اضطراب، افسردگی و تعارض های مزمن و از منظر دیگر، بهداشت روانی؛ یعنی بهره مندی از سلامت ذهن ، اندیشه و تفکر ، لذا سلامت جسم نیز بستر مناسبی برای رسیدن به احساس امنیت درون و سلامت ذهن و روان است.»

وزیری گفت: «اکثر افراد حدود یک سوم از طول روز خود را در محیط کار سپری می‌کنند، محیط کار و نوع شغل یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامت روان است. بهداشت روان در محیط کار و محیط های دانشگاهی در جهت افزایش آرامش و سلامت روان، نه تنها محیط سالم و پرشوری فراهم می‌آورد؛ بلکه در افزایش کارایی و بهره وری موثر است. وی تصریح کرد که بهداشت روان بر تمام جنبه‌های زندگی فرد حاکم است و بر تمامی جنبه های فردی و اجتماعی از قبیل حالات روحی شخصی، اعتماد به نفس، امید به زندگی، روابط اجتماعی و روابط خانوادگی تاثیر می گذارد.»

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر