1397/1/29 چهارشنبه برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی فضای مجازی و اهمیت طراحی پیام رسان های داخلی در دانشگاه پیام نور مرکز دولت آباد کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی فضای مجازی و اهمیت طراحی پیام رسان های داخلی در دانشگاه پیام نور مرکز دولت آباد برگزار گردید.

در این کارگاه که با حضور دانشجویان و توسط استاد شکری برگزار شد، درباره  نحوه استفاده صحیح از تکنولوژیهای جدید (پیام رسانهای فضای مجازی ،اینترنت و… مطالب مهمی بیان شد. همچنین در این کارگاه آموزشی از اعتیاد به شبکه های مجازی، گسترش ارتباطات  غیر معمول و استفاده از پیام رسانهای خارجی مانند تلگرام در بین جوانان، انواع سوء استفاده های غیر اخلاقی از کودکان و نوجوانان، کمرنگ شدن روابط اعضای خانواده و گسترش انواع نرم افزارهای اطلاع رسانی بیگانه با فرهنگ اسلامی و ایرانی در بین افراد جامعه و انزواطلبی از آثار مخرب استفاده نامناسب از فضاهای مجازی نام برده شد.

استاد شکری با تشریح عدم امنیت در فضای مجازی پرهیز از نگهداری پروفایل ها و فایل های شخصی در حافظه کامپیوتر را عامل بسیار مهم در نگهداری اطلاعات عنوان کرد و گفت: سِروِر مادر نرم افزارها و برنامه های تلگرام ، واتس آپ، و… در دست کشورهای غربی بوده و براحتی می توانند به تمامی اطلاعات شخصی تلفن های همراهی که به این نرم افزار ها مجهز هستند، دسترسی پیدا نمایند. ایشان با اشاره به رویداهای اخیر کشور بر لزوم برنامه ریزی برای طراحی پیام رسانهای داخلی توسط دانشگاهها تاکید و اهمیت حفظ امنیت در حوزه فضای مجازی را تشریح نمود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر