1396/12/20 یکشنبه برگزاری جشن دانش آموختگی دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد مصادف با ایام میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها جشن دانش آموختگی بیش از 60 نفر از دانشجویان مرکز نجف آباد از کلیه رشته ها در سالن همایشهای این دانشگاه برگزار گردید.

دکتر سید سعید آیت رئیس دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، روز مادر، و روز زن و همچنین تبریک دانش آموختگی دانشجویانی که این جشن به خاطر آنها برگزار گردیده بود، اظهار داشت : حضاری که امروز در این جشن حضور دارند افرادی هستند که توانسته اند مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند و به پوشیدن لباس دانش آموختگی مقطع کارشناسی مفتخر شوند.

     دکتر آیت در ادامه در مورد لباس دانش آموختگی گفت : این لباس جهانی که در تمام دنیا مرسوم است برای پایان یک مقطع تحصیلی دانشگاهی پوشیده می شود و الگو گرفته شده از لباس ابن سیناست. ابن سینا از مفاخر بزرگ ایرانی است و از باهوشترین افرادی است که در تاریخ می توان از او نام برد. در رشته پزشکی ژورنالی به نام "ابن سینا" وجود دارد. ژورنال معتبر پزشکی که مقالات پزشکی را چاپ می کند به نام "اوسینا" که انگلیسی شده ابن سیناست و یکی از وظایفی که ما ایرانیان وقتی به دانشگاه می آییم داریم و در واقع رتبه بالاتری از علم و معرفت را کسب می کنیم این است که مفاخر خود را بشناسیم همینطور که باید مفاخر دنیا را بشناسیم. نخبگان و فرهیختگان جهانی نعمتهایی هستند که خداوند در اختیار کل انسانهای جهان قرار داده است، ما باید فهم بیشتری داشته باشیم در حوزه معرفت توسط آنها و بتوانیم زندگی بهتری داشته باشیم یا بینش صحیح تری. انسان به حوزه معرفت که نزدیک می شود می بیند که همه فرهیختگان دنیا هم گویی یک حرف را می زنند یعنی خیلی حرفها بین آنها تکرار می شود و دغدغه آنها این است که چه کاری را ما در زندگی انجام بدهیم بهتر است و این سوالی است که می شود در دوره دانشگاه برای انسان مطرح شود. شخص بزرگی مثل مولانا که افتخاری متعلق به ایران و فرهنگ ایرانی است و ویژگی فرهنگ ایرانی این است که زبان فارسی در اعصار مختلف قابل فهم است. اگر متون شکسپیر را به یک فرد انگلیسی بدهیم شاید متوجه نشود یعنی ادبیات انگلیسی تحولاتی پیدا کرده است که حتی شخصی که زبانش انگلیسی است ممکن است شکسپیر را متوجه نشود. ولی کتاب مولوی و سعدی را که متعلق به 600 سال پیش است ما ایرانیها می خوانیم و به راحتی متوجه می شویم . مولانا در دفتر اول مثنوی خود  که از زیباترین یادگارهای بشری است می گوید: "از خدا جوییم توفیق ادب   بی ادب محروم ماند از لطف رب" . یعنی چیزی که توفیق اصلی است و ما می خواهیم این است که ادب داشته باشیم. ادب داشتن هم یعنی اینکه بدانیم در چه موقعیتی و در مقاطع مختلف چگونه عمل کنیم که مجموعه آداب علم اخلاق را تشکیل می دهد. بعضی در تعریف اخلاق می گویند: اخلاق دانستن ادب در مقام است. یعنی شما در هر مقام باید چگونه عمل کنید. چرا مولانا می گوید بی ادب محروم ماند از لطف رب. چونکه خداوند وقتی می خواهد لطفی به بندگانش بکند اگر بداند ظرفیت و مقام آن ادب را ندارد، لطف کردن به آن بنده مثل تیر به دست زنگی مست بدهد. مولانا در ادامه می گوید: "بی ادب تنها نه خود را داشت بلکه آتش در همه آفاق زد." یعنی اینکه بی ادب مانند فردی است که کشتی را سوراخ می کرد و کل سرنشینان کشتی را دچار مشکل می کند. حالا ما در دوران دانشگاه کنار علم و تحصیل اگر به این جنبه روحی خود بها بدهیم خیلی بیشتر رشد می کنیم و شادیهامان شادیهای ماندگار است.

 

ایشان در پایان سخنان خود ضمن توصیه به رعایت آداب و اخلاق که دانشگاه محل رسیدن به آن است برای دانش آموختگان آرزوی روزهای شاد و پر موفقیتی کرد.

دکتر سلمان ابرقویی نژاد دانش آموخته  سابق رشته فیزیک حالت جامد دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد یکی دیگر از سخنرانانی بود که به عنوان یک دانش آموخته موفق در دانشگاه پیام نور تجربیات خود را در اختیار دانش آموختگان قرار داد.

دکتر ابرقویی نژآد ورودی سال 81 دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد است. که فوق لیسانس خود را در رشته فیزیک ذرات بنیادی از دانشگاه پیام نور تهران و دکترای خود را در دانشگاه دولتی کاشان در رشته فیزیک ذرات بنیادی و نظریه میدان اخذ کرده و هم اکنون در حال گذراندن دوره پسا دکتری در دانشگاه کاشان دانشکده ریاضی گرایش ریاضی فیزیک می باشد.

دکتر ابرقویی نژاد موفقیت خویش را مرهون خود باوری که سیستم آموزشی پیام نور به او داده است دانسته و توصیه هایی در مورد هدفمندی و نحوه پیمودن مسیر موفقیت در آینده به دانش آموختگان ارایه داد.

 

در طی جشن لوح های دانش آموختگان با حضور رئیس مرکز و دکتر انتشاری معاونت آموزشی اهدا گردید.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر