1397/2/26 چهارشنبه بازدید دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد از ابنیه تاریخی کاشان به همت انجمن علمی دانشجویی مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور مرکز نجف آباد 40 نفر از دانشجویان این مرکز در قالب یک اردوی گردشگردی از ابنیه تاریخی کاشان از جمله باغ فین و خانه بروجردی ها بازدید کردند.

باغ فین کاشان نام یک باغ ایرانی است که حمام فین نیز در آن قرار دارد و جایی است که ناصرالدین شاه در سال 1852میلادی صدر اعظم خود امیر کبیر را در آن به قتل رساند. سابقه و قدمت باغ فین و بناهای  آن به دوره  صفویه بازمی گردد. وسعت باغ بالغ بر 23 هزار متر مربع و شامل یک حیاط مرکزی است که به وسیله دیوار، بارو و برجهای استوانه ای شکل محصور شده است. این اثر تاریخی در 15 آذر 1314با شماره ثبت 238 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، و چند سالی است که به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده است.

      خانه بروجردی ها که در محله سلطان میر احمد واقع است در نیمه دوم قرن 13 هجری ، در زمان قاجار ساخته شده است و تحت شماره 1083 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است . این خانه با بادگیرهای قرینه هلالی شکل زیبایی بر بام تالار و کلاه فرنگی روی آن یکی از زیباترین جلوه های معماری ایرانی را به معرض نمایش می گذارد. ساخت این بنا به سال 1292 هجری قمری  بازمی گردد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر