1396/8/15 دوشنبه برگزاری کارگاه آیین همسرداری در دوران عقد در دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان دومین کارگاه آئین همسرداری در دوران عقد به همت انجمن علمی دانشجویی روانشناسی نگاه دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان در سالن شهید حمصیان این مرکز دانشگاهی برگزار شد .

فتحی مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان در خصوص برگزاری این کارگاه اظهار داشت: کارگاه آیین همسرداری که دومین دوره آن در حال برگزاری است به منظور  رفع نیاز جوانان دانشجو و آمادگی برای شروع موفق زندگی مشترک برگزار می گردد و دانشجویان می توانند  در هنگام تحصیل مهارتهای لازم برای زندگی آینده را نیز فراگیرند و تحصیلکردگان جامعه طعم زندگی شاد و موفق را نیز بچشند و تحصیل علوم مانع از یادگیری مهارتهای زندگی نشود.

رجبی مدرس کارگاه در ضمن برگزاری کارگاه خطاب به دانشجویان شرکت کننده در دوره اظهار داشت: صداقت در گفتار عامل مهمی است که به تداوم گفت وگو می انجامد و می تواند همسرتان را برای وارد شدن در زندگی با شما دلگرم سازد. دروغ گویی، ناشی از عدم توانایی، ترس و نگرانی و ساده انگاشتن همسر است. برای جلب اعتماد بیشتر و استحکام روابط زناشویی از دروغ گویی اجتناب کنید.

رجبی در ادامه افزود : لازم نیست تمام اسرار زندگی خود یا خانواده خود را با همسرتان درمیان بگذارید. اسراری را که به زندگی زناشویی شما چندان ارتباطی ندارد و آشکار شدن آن به روابط شما با همسرتان لطمه وارد می سازد، تا پایان عمر محفوظ داشته و بر ملا نسازید. از قهر کردن و ترک گفت وگو بپرهیزید؛ ترک کردن گفتگو به حالت قهر باعث آسیب های روانی میگردد. ضمن اینکه در دوران عقد، ممکن است موجب تردید در ادامه زندگی مشترک شود . وی در بخش دیگری از کارگاه آموزشی خود افزود : در گفت وگوی با همسرتان هرگز از خواستگاران و خاطرخواهان قبلی خود یاد نکنید، زیرا باعث دلسردی میان شما و همسرتان میشود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر