1397/2/2 یکشنبه بازدید دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد مبارکه از مرکز اجتماع درمان مدار امید ( کمپ O.T.C ) دانشجویان شرکت کننده در دوره تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد و آسیب های ناشی از آن از مرکزO.T.C بازدید نموده و از نزدیک با این مرکز و روش درمان آن آشنا شدند.

در ابتدا دکتر پدریان ،مدرس دوره صحبت هایی مبنی بر تاریخچه و چگونگی درمان و چگونگی پذیرش که حتما باید توسط پزشک و با نامه پزشک پذیرش شوند توضیحات ابتدایی را بیان نمود.

در ادامه خانم منصوری از مربیان مرکز به بیان توضیحات کامل تر پرداخته و اظهار داشت: که مرکز اجتماع درمان مدار امید، اولین مرکز خصوصی اقامتی درمان اعتیاد در کشور است که با تلاش متخصصین مجرب و کار آزموده با هدف ارتقاء سلامت روانی جامعه، درمان و بازتوانی بیماران وابسته به مواد مخدر و خانواده ی آنها و تغییر نگرش مردم نسبت به مواد و اعتیاد فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی افزود: در این مرکز مراجعان آن به صورت شبانه روزی و 24 ساعته در فرایند درمان خود مشارکت مینمایند. در این مرکز یادگیری تفکر واقع بینانه نسبت به خود، انتقاد پذیری، توانایی حفظ موقعیت اجتماعی ، یادگیری مهارت های اجتماعی آموزش داده می شود.

ایشان شایع ترین مشکلات روانی افراد را پرخاشگری و افسردگی عنوان کرد و بیان داشت که اگر درمان نشود دوباره برگشت می شود.

پایان بخش برنامه دانشجویان از قسمت های مختلف مرکز بازدید نمودند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر